۲۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۳۶
کد خبرنگار: 1240
کد خبر: 85144763
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشت میلیارد ریال تسهیلات بانکی به نخلکاران آبادان پرداخت شد

آبادان - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت: هشت میلیارد ریال اعتبار در قالب طرح بهسازی نخلستان به ۷۵ کشاورز آبادانی متقاضی پرداخت شد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی آبادان، حسن دشتی نژاد روز دوشنبه افزود: این طرح به وسعت ۸۰ هکتار در آبادان اجرا شد و به ازای اجرای عملیات، مدیریت کف زمین، هرس و تکریب و بهداشت نخلستان و بهسازی انهار سنتی اجرا شد.

وی اضافه کرد: گسترش و ترویج اهمیت انجام عملیات بهداشت نخلستان و تاثیر آن در پیشگیری و مبارزه تلفیقی با بسیاری از آفات و بیماری‌ها در داشتن محصول با راندمان بالا و نخلستان‌هایی با معیارهای اصولی بسیار موثر است.

آبادان ۱۳ هزار و ۲۰۰ هکتار زمین کشاورزی و بیش از ۲ میلیون نفر نخل خرما دارد.

نظارت بر عرضه سموم کشاورزی در خرمشهر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرمشهر گفت: فروش سموم تاریخ مصرف گذشته ممنوع بوده و با متخلفان عرضه سموم و کود قاچاق، غیرمجاز، تقلبی و تاریخ مصرف گذشته برخورد می‌شود.

کیوان طرفی افزود: طی سه ماه گذشته، بازرسی از فروشگاه‌های عرضه آفت کش‌های گیاهی توسط کارشناس حفظ نباتات، کارشناس صمت، بازرس تعزیرات و نماینده نظام صنفی افزایش یافته است.
وی بر لزوم جلوگیری از فعالیت فروشندگان غیرمجاز تاکید کرد و از کشاورزان خواست سموم مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های مجاز و با فاکتور دریافت کنند تا درصورت بروز هرگونه مشکل قادر به پیگیری از مبادی حقوقی و قانونی باشند و دچار زیان و ضرر نشوند.
مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر بیان کرد: فروش سموم تاریخ مصرف گذشته ممنوع بوده و با متخلفان عرضه کود قاچاق، غیرمجاز، تقلبی و تاریخ گذشته در شهرستان به طور جدی و قاطع برخورد می‌شود.

شهرستان خرمشهر بیش از ۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی قابل کشت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha