توزیع نان کامل در ۲۰ نانوایی فارس ، هدفی در راستای تامین سلامت شهروندان

شیراز-ایرنا-رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز توزیع نان کامل را هدفی در راستای تامین سلامت شهروندان دانست گفت: در حال حاضر ۱۵ نانوایی در فارس نان کامل به مردم ارایه می کنند که این تعداد به زودی به ۲۰ نانوایی افزایش می یابد.

سید وحید حسینی روز دوشنبه در نشست شورای عالی غذا و تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر جایگاه مهم تغذیه در سلامت جامعه و نسل‌های آینده گفت: استان فارس در زمینه تولید و توزیع نان کامل پیشرو است و در حال حاضر ۱۵ نانوایی در فارس نان کامل به مردم ارایه می کنند که این تعداد به زودی به ۲۰ نانوایی افزایش می یابد و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، در فازهای بعدی نیز تعدادی نانوایی دیگر نیز به این تعداد افزوده می شود.

حسینی همچنین با اشاره به فعالیت کارخانه تولید نان و محصولات ویژه بیماران مبتلا به سلیاک گفت: تاکنون هزار بیمار مبتلا به سلیاک در استان فارس شناسایی شده اند و موضوع حمایت از بیماران سلیاک یکی از برنامه های مهم و ضروری دانشگاه علوم پزشکی شیراز در عرصه سلامت غذایی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: همچنین واحدهای تولید کننده محصولات سلیاک در استان نیز مورد حمایت این دانشگاه قرار دارند.

وی در ادامه گفت: با رفع مشکل غذا و تغذیه در سطح جامعه، بزرگ ترین گام برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها و اولویت بهداشت بر درمان برداشته می شود.

حسینی با ابراز نگرانی نسبت به افزایش مصرف فست فودها، مواد افزودنی، نوشابه های رنگارنگ و آبمیوه های صنعتی در جامعه، آنها را موادی زیان آور برای سلامت جامعه برشمرد.

او اضافه کرد: غذا و تغذیه سالم موضوعی فراتر از برگزاری نشست است و باید آن را به عنوان یک وظیفه و تکلیف نگاه کنیم و با مشارکت نهادها و سازمان های مرتبط، برای اصلاح الگوی غذایی مردم و حرکت به سمت استفاده از مواد خوراکی سالم، تلاش شود.

نان قهوه‌ای یا نان کامل از آرد گندم سبوس‌دار تهیه می شود . به عبارتی دیگر در مراحل تهیه آرد مورد نیاز نان قهوه‌ای، سبوس آرد گندم گرفته نمی‌شود و سبوس که سرشار از فیبر و ویتامین‌های گروه B می‌باشد، دست نخورده باقی می‌ماند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha