۲۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۵۹
کد خبرنگار: 3043
کد خبر: 85145052
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حضور ۶۰ برند معتبر پوشاک در نمایشگاه مد و لباس قزوین

قزوین- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین از شرکت ۶۰ برند معتبر پوشاک در اولین رویداد نمایشگاه مد و لباس استان خبر داد و گفت: نمایشگاه مد و لباس فرصت مناسبی برای معرفی محصولات فاخر و متناسب با فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد حسین فائزی روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: پوشش خوب، وزین، استاندارد و زیبا پوششی است که مورد تایید شریعت است و چنین پوششی باید دارای چهار ویژگی زیبا بودن و آراسته بودن، عفیفانه بودن، خوش قیمت بودن، با کیفیت و خوش جنس بودن باشد.

وی با تاکید بر اینکه به موضوع لباس و پوشش نباید به صورت سلبی نگریست،اظهار کرد: عمده بانوان و دختران کشور ما، عفیف و پاکدامن هستند و این عفت و پاکدامنی لازمه‌اش در دسترس بودن لباس خوب با ویژگی‌های مناسب است.

فائزی همچنین تصریح کرد: متاسفانه در قزوین دسترسی به لباس خوب شرایط مطلوبی ندارد و نمره بالایی نمی‌گیرد، چراکه از گذشته کم کاری‌هایی شده که نتیجه‌اش وضعیت فعلی است که دسترسی به لباس خوب، آسان و مطلوب وجود ندارد و باید این قصورها را جبران کرد.

این مسوول اضافه کرد: برای حل این مشکل برنامه های کوتاه ،میان و بلند مدت طرح ریزی شده که برگزاری رویداد نمایشگاه مد و لباس از اقدامات کوتاه مدت بوده و لباس‌هایی با ویژگی مناسب در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

وی تاکید کرد: باید برای ذائقه بانوی ایرانی، پوشش خوب و در دسترس تعریف شود و در این نمایشگاه برندهای معتبر ملی از استان‌های مختلف قم، تهران، کرج، اصفهان، لرستان، همدان، مازندران، مشهد و گلستان حضور خواهند داشت و همچنین ۶ برند نیز از استان قزوین در آن مشارکت دارند.

فائزی اضافه کرد: بزودی چند فروشگاه پوشش اجتماعی بانوان در استان افتتاح خواهد شد و تلاش شده تا نمایشگاه‌های دائمی نیز در دستور کار قرار گیرد و همچنین با کمک استانداری قزوین و شرکت شهرک‌های صنعتی استان مقرر شده که شهرک صنفی پوشاک ایجاد شود و در آنجا تولیدات خوب ایرانی مستقر شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به تردد مسافران از در آزادراه قزوین-کرج این مهم را ظرفیت بزرگی برای ایجاد شهرک پوشاک دانست و افزود: یکی از مصوبات در شورای اشتغال و سرمایه گذاری استان، تأسیس مکانی برای عرضه همین تولیدات در حوزه پوشاک است و پیش بینی می‌شود تا چند سال آینده شاهد تحق این ساختار و مصوبه در استان باشیم.

قزوین میزبان یازدهمین نمایشگاه مد و لباس

سعید جام آبادی مدیر برگزاری نمایشگاه مد و لباس نیز در این نشست گفت: قزوین یازدهمین استانی است که نمایشگاه مد و لباس در آن برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه‌ها با استقبال خوب مردم روبرو شده است،گفت: برندهایی که در نمایشگاه حضور یافتند، سعی کردند طراحی، کیفیت کار و قیمت مناسب را مدنظر قرار دهند و چادر، عبا، مانتو، لباس کودک در این نمایشگاه عرضه خواهد شد.

جام آبادی افزود: حمایت از تولید کنندگان و طراحان و فراهم شدن دسترسی آسان عموم مردم به محصولات از اهداف برگزاری نمایشگاه‌های مد و لباس است.

وی با اشاره به توزیع پنج هزار بن تخفیف برای استفاده هرچه بیشتر از این نمایشگاه،اظهار کرد: هر فرد ۱۲۵ میلیون ریال از تخفیف می‌تواند بهره مند شود و همچنین تعویض پارچه چادری کهنه را داریم که ۴۰۰ قواره چادری در نمایشگاه اخیر تعویض شد و پیش بینی می‌شود در استان قزوین هم ۵۰۰ قواره چادر کهنه تعویض شود. جام آبادی یاد آور شد: نمایشگاه مد و لباس در قزوین از ۳۱ خرداد به مدت سه روز در سرای بهشتیان سعدالسلطنه قزوین برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha