۲۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۱۱
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85145215
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سیلاب جاده چالوس ۱۶ واحد خدمات گردشگری را به تعطیلی کشاند

کرج – ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز اعلام کرد: در آخرین بررسی ها مشخص شد که سیلاب ۱۸ خردادماه جاری جاده کرج – چالوس سبب تخریب کامل ۲ رستوران و تعطیلی ۱۶ واحد خدمات گردشگری در این مسیر شده است.

به گزارش ایرنا، رحیم خاکی روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: بررسی میدانی کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز نشان داد که این واحد ها در حد فاصل کیلومتر ۲۰ تا ۴۰ جاده چالوس به دلیل مسدود شدن جاده در اثر سیل تعطیل شده‌اند.
وی ادامه داد: همچنین سیلاب خسارات زیادی را به تاسیسات آبی و گردشگری حاشیه جاده کرج – چالوس وارد کرده است.
خاکی گفت: مکاتباتی برای بررسی برآورد میزان دقیق خسارات وارده به بخش گردشگری این مسیر در حال انجام است تا اداره کل میراث فرهنگی البرز تا حدامکان و در چارچوب ضوابط و مقررات تسهیلاتی برای این واحدها در نظر بگیرد.
سیلاب شامگاه پنجشنبه ۱۸ خرداد ماه سبب خسارت و انسداد جاده کرج – چالوس و انباشت رسوبات در دریچه سد کرج و تونل های جاده گردشگری چالوس شد.
با تلاش دستگاه های اجرایی و امدادی، سرنشینان بیش از یک هزار و ۲۰۰ دستگاه خودرو این حادثه نجات یافتند و دریچه سد کرج نیز پس از چهار روز گشوده شد.
تاکنون بیش از ۸۰ درصد از محدوده آسیب دیده جاده کرج – چالوس پاکسازی و ترمیم شده است.

سیل شامگاه پنجشنبه ۱۸ خرداد ماه جاری به بیش از ۲۰ کیلومتر از جاده کرج - چالوس آسیب وارد کرد و سبب انسداد این مسیر شد که همچنان ادامه دارد.

بیش از ۵۰ دستگاه خودرو در حادثه سیلاب این جاده خسارت کلی و جزیی دیدند و ۱۹ نفر مصدوم و یک مرد ۳۵ ساله و یک زن ۴۲ ساله مفقود شدند.

همچنین ریزش کوه و انتقال رسوب به محدوده سد و رودخانه کرج سبب انسداد مسیر خروجی آب این سد گردید که با تلاش گروه‌های فنی و مهندسی دریچه سد کرج پاکسازی و مشکل قطعی و افت فشارآب در بسیاری از مناطق کرج حل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha