۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۳۴
کد خبرنگار: 1013
کد خبر: 85153998
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سه هزار میلیارد ریال تسهیلات برای رونق گردشگری البرز تصویب شد

کرج - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز از تصویب سه هزار و ۲۳۸ میلیارد ریال تسهیلات برای اجرای طرح های خدمات گردشگری این استان خبرداد و گفت: از این رقم ۲۳۸ میلیارد ریال سهم گردشگری روستاها است.

به گزارش ایرنا، رحیم خاکی روز چهارشنبه در نشست بررسی نیازهای گردشگری استان البرز افزود: این تسهیلات از محل اعتبارات ملی و بودجه روستاهای کشور تامین شده و در اختیار سرمایه گذاران بخش خصوصی برای رونق گردشگری قرار می گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز بیان کرد: با تصویب این اعتبار ۲ مجتمع گردشگری، یک مجتمع اقامتی، سه واحد بومگردی و یک مجتمع پذیرایی در مناطق روستایی استان البرز احداث و تکمیل می شود.

وی ادامه داد: از محل تسهیلات توسعه منابع ملی نیز برای ساخت ۲ هتل تسهیلات مصوب و به وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی معرفی شده‌اند.

خاکی گفت: مجموع تسهیلات این ۲ هتل سه هزار میلیارد ریال است که یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز حمایت از سرمایه‌گذاری در طرح‌های گردشگری را یکی از اولویت‌های این اداره کل در افق پیش رو عنوان کرد و گفت: در این زمینه نهایت همکاری با فعالان این عرصه صورت می‌گیرد.

استان البرز با داشتن بیش از ۵۵۰ اثر تاریخی و طبیعی و حدود ۱۵۰ روستای هدف گردشگری و به واسطه قرار گرفتن در شاهراه ارتباطی ایران یکی از قطب های مهم گردشگری کشور محسوب می شود.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha