۲۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۱۹
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85145219
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تعداد شهدای جنین به ۵ نفر افزایش یافت/ زخمی شدن ۹۱ نفر از جمله یک خبرنگار + فیلم

تهران-ایرنا- تعداد شهدای فلسطینی در اردوگاه جنین در کرانه باختری رود اردن به ۵ نفر افزایش یافت و ۹۱ نفر دیگر از جمله یک خبرنگار زخمی شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که آمار شهدای فلسطینی یورش امروز نیروهای صهیونیستی به «جنین» به پنج نفر رسید. اسامی این شهدا احمد یوسف صقر ۱۵ ساله، قیس مجدی عادل جبارین ۲۱ ساله، خالد عزام عصاعصه ۲۱ ساله، قسام فیصل ابو سریه ۲۹ ساله و احمد صلاح دراغمه است.

این وزارت همچنین اعلام کرد که تعداد مجروحان این یورش نیز به ۹۱ نفر رسید که در میان آنها، یک خبرنگار به نام حازم ناصر دیده می شود.

وزارت بهداشت فلسطین حال ۲۳ نفر از مجروحان را وخیم توصیف کرده است. یکی از زخمی ها یک دختر فلسطینی است که در داخل خانه زخمی شده است.

این درحالی است که تک تیراندازان رژیم صهیونیستی به سمت شماری از خبرنگاران که در حال پوشش خبری رویدادهای جنین بودند، شلیک کردند.

درپی شدت گرفتن درگیری بین مبارزان فلسطینی و نظامیان صهیونیست در اردوگاه جنین، ارتش رژیم صهیونیستی برای اولین بار مجبور شد که از بالگردهای آپاچی برای هدف قرار دادن این اردوگاه در تلاش برای نجات نظامیان خود برآید.

رسانه های خبری همچنین از زخمی شدن دستکم ۶ نظامی صهیونیست در جریان یورش صبح امروز آنها به اردوگاه جنین در کرانه باختری خبر دادند.

به گفته شبکه المیادین، این نظامیان در جریان انفجار بمب در مسیر یک خودروی نظامی صهیونیستها در محله الجابریات زخمی شدند.

پیش از این گردان جنین وابسته به سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین از تیراندازی شدید به سمت نظامیان رژیم صهیونیستی و خودروهای آنها و انفجار بمب در چند محور در مسیر این خودروها خبر داده بود.

رسانه های رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع نظامی این رژیم گفتند: قدرت بمب های استفاده شده علیه آنها در اردوگاه جنین، نظامیان اسرائیلی را غافلگیر کرده است.

به گفته شبکه المیادین، نیروهای رژیم صهیونیستی یک بالگرد نظامی را برای تخلیه زخمی های خود به جنین ارسال کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha