سیدمحمدحسین ابریشمی روز دوشنبه شمار اعضای گروه سازنده این خودرو را ۱۲ نفر عنوان و اظهار کرد: برای برخی از افراد گروه که درخواست روادید برای حضور در این رویداد دانشجویی را داده بودند، کارهای اداری آنها به نتیجه رسیده و درخواست بقیه نیز از مسیر وزارت امور خارجه پیگیری میشود.
وی ادامه داد: تیم فرمول دانشجویی دانشگاه فردوسی، به عنوان تنها نماینده ایران در این مسابقات، از تیرماه ۱۴۰۰ فعالیت خود را آغاز کرده است و با وجود تمام دشواری های موجود، موفق به ساخت خودروی کاملا منطبق با قوانین و استانداردهای این مسابقات شده است.
این دانشجوی رشته مهندسی مکانیک دانشگاه فردوسی اظهار کرد: وزن خودرو رهام ۲۸۰ کیلوگرم است و براساس طراحی انجام شده، بیشترین سرعت قابل دستیابی آن ۱۷۰ کیلومتر در ساعت است که در مدت ۵.۲ ثانیه از صفر به صد می رسد.
ابریشمی با اشاره به اینکه موتور خودرو رهام، چهار سیلندر و با حجم ۶۰۰ سی سی طراحی شده است، گفت: مسیر هوای ورودی به موتور، مسیر گازهای خروجی موتور و ساخت شبکه برقی موتور نیز مطابق قوانین طراحی مجدد شده است.
سرپرست تیم سازنده خودرو مسابقات فرمول دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد افزود: پس از تجربه موفق تیم های کاسپین در مسابقات ۲۰۱۴ کشور روسیه و سورنا در مسابقات ۲۰۱۸ کشور ایتالیا، تیم رهام، به عنوان سومین تیم از دانشگاه فردوسی در مسابقات فرمول دانشجویی در مسابقات ۲۰۲۳ کشور ایتالیا پذیرفته شده است که تمام تلاش خود را برای موفقیت در این عرصه به کار خواهد گرفت.
ابریشمی افزود: در این خودرو تمامی بخشها از جمله شاسی و بدنه، سیستم تعلیق و فرمان، سیستم انتقال قدرت و جاذب انرژی به دست دانشجویان طراحی شده و حتی سیستمهای الکتریکی و کنترل موتور خودرو نیز به صورت کامل بازطراحی شده است.
مسابقات فرمول دانشجویی جهان، به عنوان بزرگترین مسابقات دانشجویی، نخستین بار در سال ۱۹۷۹ در کشور آمریکا برگزار شد که اکنون این رویداد در ۱۴ کشور دنیا برگزار میشود و هر ساله بیش از ۷۰۰ دانشگاه از پنج قاره، تیمهای دانشجویی خود را به این مسابقات اعزام میکنند.
نظر شما