«ققنوس» خوش درخشید + فیلم

مشهد-ایرنا- خودروی «ققنوس» ساخته شده توسط تیم دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد با کسب رتبه پنجم در قسمت طراحی مفهومی مسابقات بین‌المللی فرمول دانشجویی بریتانیا ۲۰۲۴ خوش درخشید.

سرپرست این تیم دانشجویی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه ۱۲۱ تیم از ۲۰ کشور جهان در این دوره از مسابقات حضور یافتند، گفت: تیم دانشجویی این دانشگاه به عنوان تنها تیم اعزامی از کشورمان، با اولین خودروی فرمول دانشجویی پیشران های الکتریکی و در رده و کلاس طراحی مفهومی (کانسپت) در این دوره از مسابقات حضور یافت.

امیررضا ضیائی افزود: تیم فرمول دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد سال گذشته در مسابقات ایتالیا با خودروی «رهام» حضور یافت و در این دوره از مسابقات نیز ققنوس با هدف طراحی یک خودروی الکتریکی High performance در مسابقات حاضر شد که از نظر مشخصات فنی، این خودرو در سطح بیشتر تیم های اروپایی قرار داشت.

وی با اشاره به اینکه این دوره از مسابقات در رده های مختلف شامل، کانسپت (طراحی مفهومی)، کلاس یک و کلاس خودران برگزار شد، بیان کرد: تیم ما توانست با یک ارائه قوی و دفاع محکم از طراحی خود، رتبه پنجم را از میان ۳۷ تیم شرکت کننده در بخش طراحی مفهومی به دست آورد؛ تیم ققنوس در مجموع توانست با رتبه هفدهم بالاتر از تیم‌های کشورهای انگلیس، مصر، ایرلند، ولز، آلمان و امارات متحده عربی قرار گیرد.

این دانشجوی کارشناسی مهندسی مکانیک، دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: بخش طراحی مفهومی دارای سه قسمت طراحی و دیزاین، گزارش هزینه ساخت(کاست ریپورت) و توسعه طرح تجاری(بیزنس پلن) بود که با هدف ارزیابی تیم‌ها در طراحی بخش های مختلف مانند دلیل انتخاب نوع پیشرانه، مشخصات سیستم انتقال قدرت، توجیه وجود آیرودینامیک و وزن نهایی خودرو، نتایج به دست آمده و راه‌های رسیدن به آن نتایج مورد بررسی و ارزیابی قرار می گرفت.

وی گفت: مسابقات بین المللی فرمول دانشجویی بریتانیا Formula Student UK از ۲۷ تیر تا ۳۱ این ماه (۱۷ تا ۲۱ جولای ۲۰۲۴ ) در پیست «سیلوراستن» در نزدیکی شهر لندن برگزار شد.

«ققنوس» خوش درخشید + فیلم

وی با اشاره به مشکلات تیم فرمول دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد بیان کرد: یکی از مشکلات قابل توجه گرفتن روادید برای حضور تیم ۲۱ نفره بود که در روزهای نزدیک به اعزام برای ۱۱ نفر از اعضا صادر شد و توانستیم در این مسابقات شرکت کنیم.

سرپرست تیم ققنوس افزود: اگر اندک مشکلات ساختاری و بروکراسی های اداری قبل از سفر بر تیم ما فشار وارد نمی‌کرد، می ‌توانستیم در رتبه های بالاتر این مسابقات قرار گیرم و نتیجه بهتری را به دست آوریم.

ضیایی گفت: حضور تیم ما با یاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، گروه صنعتی مپنا، دانشگاه فردوسی مشهد و شرکت دانش‌بنیان کاوش صنعت توس به عنوان حامیان اصلی این تیم فراهم شد و امیدواریم بتوانیم در سال های آینده پرچم کشورمان را در جایگاه بهتری از این مسابقات به اهتزاز در آوریم.

مسابقات فرمول دانشجویی جهان به عنوان بزرگترین مسابقات دانشجویی، نخستین بار در سال ۱۹۷۹ در کشور آمریکا برگزار شد، هر ساله بیش از ۷۰۰ دانشگاه از پنج قاره، تیم‌های دانشجویی خود را به این مسابقات اعزام می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha