سالانه حدود هشت هزار و ۵۰۰ حادثه در اهواز رخ می‌دهد/ ادامه روند پیگیری استیضاح شهردار

اهواز - ایرنا - رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی اهواز گفت: سالیانه حدود هشت هزار و ۵۰۰ حادثه در این کلانشهر رخ می‌دهد که توجه بیشتر به تامین نیروی انسانی این سازمان برای ارایه خدمات مطلوب به شهروندان ضروری است.

ابراهیم قنبری روز دوشنبه در صد و هیجدهمین نشست علنی شورای اسلامی شهر اهواز که در سالن جلسات این شورا برگزار شد بیان‌کرد: ۲ هزار و ۱۰۵ حادثه در سه ماه نخست امسال در اهواز رخ داده که بیشترین آن با یک هزار و ۱۷۰ مورد مربوط به آتش سوزی بوده است.

وی افزود: تامین نیروی انسانی مورد نیاز این سازمان و نیز توجه به امر آموزش کارکنان و شهروندان ضروری است.

بیشتر حوادث در آپارتمان ها رخ می‌دهد

قنبری با بیان اینکه بیشتر حوادث در آپارتمان ها رخ می‌دهد افزود: برخی ساختمان ها سامانه اعلام آتش ندارند یا ساکنان پله اضطراری را با وسایل منزل مسدود می‌کنند که لازم است در این زمینه فرهنگ سازی و آموزش لازم ارایه شود.

وی گفت: در ۲ سال گذشته حدود ۱۸۴ هزار دانش‌آموز در اهواز آموزش‌های لازم را در زمینه حوادث به ویژه آتش سوزی فرا گرفتند.

قنبری افزود: سازمان آتش نشانی اهواز دارای ۱۷ ایستگاه است و از مجموع ۳۱۹ نفر کارکنان این سازمان، ۱۳۹ نفر عملا کارایی ندارند.

رییس سازمان آتیش نشانی اهواز ادامه داد: ۸۹ نفر از این تعداد بالای ۵۰ سال سن، و ۳۳ نفر به دلیل حوادث اتفاق افتاده و یا بیماری، فاقد توان جسمی لازم هستند.

وی گفت: برخی از ایستگاه‌های آتش نشانی در اهواز با کمبود نیرو روبه رو هستند که این امر ، خدمات رسانی مطلوب به شهروندان را با مشکل روبه رو کرده است.

قنبری با بیان اینکه در سفر اخیر هیات دولت به خوزستان، از وزیر کشور درخواست مجوز جذب نیرو را دریافت کردیم افزود: فرآیند جذب و آموزش برای این سازمان زمان می‌برد.

وضع اهواز با داشتن منابع لازم، مطلوب نیست

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، امور ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر اهواز نیز گفت: این کلانشهر از لحاظ داشتن منابع در رده‌های بالا قرار دارد اما چگونه است که وضع این شهر چنین است که در مدت ۱۲ سال ۱۷ شهردار برای آن عوض می‌شود؟ چطور بودجه عمرانی این شهر در سالیان متمادی از ۱۵ تا ۲۵ درصد فراتر نرفته است؟ با این اوصاف اگر بهترین شهردار هم بیاید نمی‌توان برای این شهر کاری بکند.

محمدحسین ملایی زمانی در نطق پیش از دستور خود در این نشست با انتقاد از بحث استیضاح شهردار اهواز توسط برخی اعضا افزود: اقدامات بزرگی در چند سال گذشته در اهواز صورت گرفته است. اگر فکر کنیم با تغییر شهردار و مدیران، کار به نتیجه می‌رسد پاک کردن صورت مساله است.

وی گفت: اصلاح باید از درون صورت گیرد؛ نمی‌توان دنبال شهر سالم باشیم اما شهرداری دچار مشکل و رخوت باشد، زیرا اگر هم کار انجام شود نتیجه مطلوب حاصل نمی‌شود.

وی ادامه داد: نگاه به درمان و حل مشکلات شهری باید همه جانبه باشد؛ برخی در درمان مسایل شهری، منافع مادی، سیاسی و یا جناحی را دنبال می‌کنند که هر چه بیشتر به این مسایل توجه شود دچار انحراف بیشتری می‌شویم.

پیگیری موضوع استیضاح شهردار

سید محمد علی پورموسوی رییس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و گردشگری و توسعه شهری شورای اسلامی اهواز که چندی پیش به شهردار اهواز تذکر و از وی سوال کرده بود و به دلیل حضور نیافتن شهردار برای پاسخگویی، درخواست استیضاح وی را مطرح کرده بود، این موضوع را از رییس شورا پیگیری شد.

رییس شورای اسلامی شهر اهواز در جواب گفت: نامه استیضاح شهردار دیروز یکشنبه به دبیرخانه شورا رسید و باید هیات رییسه در این زمینه نشستی برگزار کند که نتیجه آن اعلام خواهد شد.

محمودی افزود: این کار تا ۲ روز آینده انجام خواهد شد.

مناقصه تراش و روکش آسفالت معابر در سطح مناطق سه و هشت شهرداری،تفریغ بودجه و گزارش حسابرس سال ۹۹ شهرداری،ارایه گزارش عملکرد سازمان آتش نشانی در حوادث اخیر و بررسی مشکلات ساختاری این سازمان در دستور کار نشست امروز شورای اسلامی شهر اهواز بود که به تصویب رسید.

انتصاب سهیلا احمدی به عنوان مسوول امور مالی سازمان آرامستان‌های شهرداری اهواز از دیگر دستور کار این نشست بود که با نظر اعضا برای بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه ارجاع شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha