۱۰۰طرح کشاورزی در کهگیلویه وبویراحمد افتتاح شد

گچساران- ایرنا- بیش از ۱۰۰ طرح کشاورزی در حوزه های باغ و زراعت، شیلات و خدمات با اعتباری حدود چهار هزار میلیارد ریال و دهه فجر امسال در استان کهگیلویه و بویراحمد به بهره برداری رسید.

محمد علی نیکبخت روز سه شنبه در بازدید از کشتارگاه مدرن طیور لیشتر افزود: تعدادی از این طرح‌ها در حوزه‌های مختلف صنایع تکمیلی، تبدیلی، آب و خاک، آبخیزداری است.
نیکبخت در زمینه مشکلات گوجه کاران گچساران افزود: در زمینه با گوجه‌فرنگی به‌صورت خاص و یا در کل محصولات کشاورزی از زمانی که متولی بخش کشاورزی در کشور شده‌ام هیچ ممنوعیتی برای صادرات آن‌ها نگذاشته‌ایم.

وی گفت: کهگیلویه و بویراحمد دارای استعداد و ظرفیت بسیار مناسبی در راستای توسعه بخش کشاورزی است .

وی اظهار کرد: وزرای دولت سیزدهم و رئیس‌جمهور هر هفته به استان‌های کشور جهت بازدید و بررسی مشکلات و پیشرفت طرج های عمرانی سفر می‌کنند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: هیچ ممنوعیتی برای صادرات محصولات کشاورزی نداریم و حمایت از تولید داخلی از راهبردهای اصلی وزارت کشاورزی است.

۱۰۰طرح کشاورزی در کهگیلویه وبویراحمد افتتاح شد

نیکبخت بیان کرد: اعتقادی به ممنوعیت نداریم و مسیر صادرات محصولات باز است با توجه به اینکه یکی از اولویت محصولات تأمین نیازهای داخلی است سعی شده تولید داخلی را با راهی همچون صادرات حمایت کرد و اولویت صادرات با کشورهای همسایه باشد و هم اکنون عوارض صادرات گوجه‌فرنگی صفر است.

مدیر عامل شرکت زنجیره زردانه فدک گچساران هم اکنون بیش از پنج طرح کشاورزی اقتصادی با اشتغالزایی ۸۰۰ نفر در گچساران در دست دارد گفت: زنجیره تولید گوشت مرغ شرکت زردانه فدک هم اکنون با پیشرفت چشمگیری در دست اجراست.

ایمان چرغانیان تصریح کرد : هم اکنون طرح پرورش مرغ گوشتی ۶۰۰ قطعه ای با سه هزارو ۸۰۰ میلیارد ریال در زمینی یه مساحت ۶۰ هزار متر مربع با پیشرفت ۳۵ درصد در دست ساخت است.

وی ادامه داد: همچنین طرح مرغ مادر گوشتی در قالب ۳۳ هزار قطعه با اعتبار یکهزارو ۵۰۰ میلیارد ریال و پیشرفت ۹۵ درصد در زمینی به مساحت ۲۲ هزار متر مربع در دست ساخت است.

چرغانیان تصریح کرد: کارخانه خوراک دام و طیور با ظرفیت ۴۶ هزار تن در سال با اعتبار یکهزارو ۲۰۰ میلیارد ریال در حال تولید است.

وی ادامه داد: مساحت این طرح اقتصادی کشاورزی بیش از سه هزارو ۵۰۰ متر مربع است.

چرغانیان اظهار کرد: همچنین کارخانه کنستانتره دام و طیور با ظرفیت ۶ هزار تن در سال با ۵۰۰ میلیارد ریال در زمین مساحت ۳ هزارو ۵۰۰ متر مربع اجرا و در حال تولید است.

وی عنوان کرد: هم اکنون مجتمع کشتارگاه با ظرفیت ۶ هزار قطعه در ساعت با یکهزارو ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در زمینی به مساحت ۵۰ هزار متر مربع در حالت ساخت است.

مدیر عامل شرکت زنجیره زردانه فدک گچساران گفت: با بهره برداری کامل از این واحدها تولیدی بیش از ۸۰۰ نفر به اشتغال مشغول خواهند شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha