دبیر انجمن صنفی کشاورزی رودان نسبت به احتمال ضرر و زیان لیموکاران هشدار داد

بندرعباس - ایرنا - دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی رودان گفت: چنانچه وضعیت کنونی و خرید و فروش لیموترش‌های ریز در بازار ادامه یابد امسال هم باغداران این شهرستان ضرر خواهند کرد.

یعقوب شمس الدینی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هنوز به زمان اوج برداشت لیموی بهاره نرسیده‌ایم که شاهد ورود لیموهای ریز به بازار هستیم که باید جلوی آن گرفته شود.

وی ادامه داد: بنا شده نشستی برای هماهنگی جهت جلوگیری از خرید و فروش لیمو ترش‌های ریز در شهرستان با حضور دادستان رودان برگزار شود.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی رودان خاطر نشان کرد: کاهش قیمت لیموترش که اکنون لیموترش درشت به قیمت ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان و لیموترش ریز به قیمت ۱۵ هزار تومان خرید و فروش می‌شود به نفع دلالان تمام خواهد شد.

شمس الدینی تأکید کرد: امیدواریم با هماهنگی بین باغداران و خریداران بتوان مانع پایین آمدن قیمت لیموترش و رسیدن آن به ۹ تا ۱۰ هزار تومان شد.

در همین رابطه بخواهید:

۹ هزار و ۳۱۸ هکتار از باغ‌های شهرستان رودان به کشت لیموترش اختصاص دارد و این شهرستان با تولید حدود ۴۶ درصد لیموترش کشور و ۲ درصد تولید جهان، از کیفیت بالای محصول برخوردار بوده و به جایگاه خوبی در صادرات و تأمین نیاز استان و کشور دست یافته است.

«مکزیکن لایم (لیموترش محلی» «لیسبون»، «خارکل» و «پرشین» از رقم‌های لیموترش در رودان است.

سال گذشته درحالی که مسوولان محلی در شهرستان رودان کمترین مبلغ اقتصادی و دارای صرفه برای سربه‌سر شدن هزینه‌های داشت و برداشت باغداران لیموترش را بالای ۱۲ هزار تومان اعلام کرده و مبالغ پایین‌تر را برای برداشت غیرموجه و غیر اقتصادی اعلام کرده بودند این محصول بین هفت تا ۹ هزار تومان از باغداران خریداری می‌شد.

شایان ذکر است، تعاون روستایی هم لیمو ترش را با قیمت ۲ هزار تومان بالاتر از قیمت بازار و به ازای هر کیلوگرم ۹ هزار تومان از باغداران خریداری می‌کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha