صلاحیت‌های حرفه‌ای و اخلاقی در انتصاب مدیران مدارس مورد توجه ویژه قرار گیرد

شیراز - ایرنا - مدیرکل دفتر هماهنگی هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری وزارت آموزش و پرورش گفت: در انتصاب مدیران مدارس باید صلاحیت‌های حرفه‌ای و اخلاقی آنها متناسب با نظام تعلیم و تربیت کشور مورد توجه قرار گیرد چرا که  کلید حکمرانی خوب، موثر و هدفمند بکارگیری افراد شایسته برای تصمیم‌گیری و اقدام عادلانه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید امیر موسوی در آیین گرامیداشت دومین سالروز آغاز بکار دولت مردمی سیزدهم در جمع مدیران مدارس فارس اظهارکرد: امروز مدیران انقلابی و توانمند مسئولیت تعلیم و تربیت را دانش‌آموزان را در مدرسه‌ها به عهده دارند و نباید گذاشت تا شمار محدودی با رفتار نامتناسب با شان شغلی و نقض قوانین جایگاه مدیران مدارس را خدشه‌دار کنند.

وی مبارزه با فساد و تخلف را از مهمترین شعارهای دولت مردمی سیزدهم عنوان کرد و افزود: این مهم در دستگاه بزرگ تعلیم و تربیت به صورت قاطع و قانونی در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل دفتر هماهنگی هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: اگر ترک فعل و ناهنجاری در مدرسه‌ای رخ دهد مسئولیت آن با مدیر مدرسه است و مدیران باید در برابر عملکرد خود پاسخگو باشند.

صلاحت‌های حرفه‌ای و اخلاقی در انتصاب مدیران مدارس مورد توجه ویژه قرار گیرد

موسوی با بیان اینکه بی اطلاعی مدیران از قوانین منجر به بسیاری از تخلفات از سوی آنها می‌شود، ادامه داد: مدیر مسئول نظارت، کنترل و حفظ روابط سالم کادر مدرسه است و باید در برابر عملکرد آنها باید پاسخگو باشد.

وی با اشاره به اهمیت توجه به مسایل اعتقادی دانش آموزان، به مدیران مدارس توصیه کرد: باید مراقب بود با عملکردی اشتباه در کلاس درس باعث انحراف اعتقادات دانش آموزان نشویم.

شیراز از روز گذشته میزبان گردهمایی اعضای هیات‌های بدوی رسیدگی به تخلفات اداری قطب یک کارکنان وزارت آموزش وپرورش بود که با حضور اعضای هیات‌هایی از اصفهان، یزد، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد ،خراسان جنوبی و فارس و حضور مجازی دیگر استان‌های عضو در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha