نقش وزارت فرهنگ نباید در حد ناظر اجرایی تقلیل یابد/ اقدامات قابل دفاع وزارت ارشاد

تهران- ایرنا- کارگردان فیلم سینمایی «زندگی خصوصی»، گفت: مجموعه اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قابل دفاع است و اینکه در مقابله عناصر خودسر می‌ایستند، تحسین‌برانگیز است.

حسین فرحبخش در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا، با انتقاد از اعتراض‌های خودسرانه در حوزه فرهنگ، اظهار داشت: امام خمینی (ره) جمله‌ای دارند با این مضمون که سرپیچی از دستورات دولت اسلامی، حرام است. من اعتقاد دارم وقتی وزارت ارشاد به اثری مجوز می‌دهد، این حکم قانون است و کسی نباید جلوی آن بایستد و کسی که مقابل چنین مجوزی می‌ایستد، از نظر من نفوذی و خائن است و باید جلوی چنین آدم‌هایی ایستاد و تشکیلات امنیتی باید این آدم‌ها را دستگیر کنند تا مشخص شود از کجا دستور می‌گیرند.

وی با انتقاد شدید از رفتار این عناصر، ادامه داد: هر فردی نسبت به اثری اعتراض دارد، می‌تواند از مسیر خودش این اعتراض را بیان کند. مثلا برود و آن را در فضای مجازی مطرح کند اما اینکه عده‌ای بروند کنسرت‌ها را به هم بریزند یا مقابل وزارت ارشاد تحصن کنند که راه اعتراض نیست. این عده همواره و در طول بیش از ۴ دهه‌ای که من در سینما هستم، حضور داشته‌اند و در هر دوره‌ای هم موجب نفاق بوده‌اند و اصلا کسی این افراد و این تفکر را در جامعه قبول ندارد.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «عقرب» با اعلام اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید تمام‌قد در برابر این افراد بایستد، افزود: در این زمینه، حتی افرادی که با برخی تصمیم‌های وزارت ارشاد زاویه دارند نیز پشت ارشاد می‌آیند و از این وزارت‌خانه حمایت می‌کنند. این مجموعه اقدامات وزارت ارشاد تحسین‌برانگیز است و باید از آنها تشکر کرد. باید آن دستی که چنین مجوزهایی را امضا می‌کند، بوسید.

فرحبخش با بیان اینکه مقوله حجاب هیچ ارتباطی به وزارت ارشاد ندارد، عنوان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به آثار مجوز می‌دهد و نباید نقش این وزارتخانه را به یک ناظر اجرایی تقلیل داد چرا که اصلا مقوله حجاب، ارتباطی با وزارت ارشاد ندارد. در همان شورایی که مجوز صادر می‌شود، آدم مجتهد نشسته و کارش این است که نظارت کند تا چیزی خلاف شرع رخ ندهد بنابراین نمی‌توان از این زاویه، ایرادی را به وزارت ارشاد وارد دانست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha