۳۰ خرداد ۱۴۰۲، ۲۰:۵۹
کد خبرنگار: 1162
کد خبر: 85146647
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون استاندار مرکزی: همکاری اقتصادی با کشورهای آفریقایی در دستور کار است

ساوه - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با اشاره به حضور سفرای ژاپن و آوگاندا در ساوه به عنوان یکی از قطب های صنعت و تولید کشور گفت: همکاری اقتصادی با کشورهای آفریقایی در دستور کار است.

به گزارش ایرنا، بهنام نظری عصر سه شنبه در جریان بازدید سفیر اوگاندا از ۲ واحد تولیدی و صنعتی در شهر صنعتی کاوه اظهار کرد: حضور سفرای ژاپن و آوگاندا در ساوه به عنوان یکی از قطب های صنعت و تولید کشور با هدف تقویت مناسبات تجاری و اقتصادی ماهسل سیاست های موفق دولت سیزدهم در تقویت روابط خارجی است.

استان مرکزی به علت داشتن زیرساخت های صنعتی مورد توجه کشورهای خارجی است و در سال رشد تولید و مهار تورم، مبادلات اقتصادی و تجاری با کشورهای خارجی نظیر کشورهای آفریقایی در دستور کار دستگاه های اجرایی قرار دارد و به عنوان نقاط هدف برای سرمایه گذاران مورد توجه است.

وی همچنین به بازدید آیکاوا سان سفیر ژاپن از مهمانشهر شهید ناصری ساوه ( اردوگاه اتباع خارجی) اشاره کرد و افزود: بازدید سفیر ژاپن از این مهمانشهر به عنوان دومین مهمانشهر بزرگ کشور با هدف ارتقای سطح شاخص های بهداشتی با مشارکت کمیساریای عالی سازمان ملل صورت گرفت.

وی گفت: در حاشیه بازدید سفیر ژاپن موضوعاتی در خصوص سرمایه گذاری خارجی هم مطرح شد و امیدواریم بتوان با رویکردی که در حوزه مبادلات بین المللی ایجاد شده است از ظرفیت این کشور در ایران استفاده کنیم و بازار هدف خارجی به صنعتگران و کارآفرینان شناسانده شود.

"محمد تزیکوبا کیسا مبیراء" سفیر اوگاندا در ایران هم افزود: سرمایه گذاران و کارآفرینان استان مرکزی می توانند در حوزه های گوناگون در اوگاندا سرمایه گذاری کنند.

وی با اشاره به بازدید خود از شرکت کاوه فلوت تولید کننده انواع شیشه گفت: تاکنون در اوگاندا هیچ سرمایه گذاری برای ساخت شیشه صورت نگرفته است که اگر توانمندی، پانسیل و تکنولوژی ساخت شیشه به اوگاندا منتقل و سرمایه گذاری توسط سرمایه گذاران ایرانی صورت گیرد این کشور از مزیت ساخت انواع شیشه برخوردار خواهد شد.

وی در خصوص حجم پایین مبادلات تجاری بین ایران و اوگاندا نیز گفت: براساس آمار کالاهای ایرانی از طریق کشور امارات متحده عربی به اوگاندا صادر می شود به عبارتی حجم مبادلات تجاری بین ۲ کشور پایین نیست و ما می‌توانیم در سایه سرمایه گذاری و توانمندی ایران حجم مبادلات تجاری بین ۲ کشور را ارتقا دهیم.

سفیر اوگاندا در ایران در سفر به ساوه به همراه یک هیات تجاری و اقتصادی ۳۰ نفره از شرکت سینا کاشی تولید کننده انواع کاشی و سرامیک و نیز شرکت کاوه فلوت تولید کننده انواع شیشه بازدید و از نزدیک با توانمندی های این دو واحد تولیدی آشنا شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha