۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۱۹
کد خبرنگار: 5447
کد خبر: 85147023
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مقام روس: قابلیت‌های جنگی اوکراین به زودی تمام می‌شود

تهران-ایرنا- رئیس کمیسیون دفاعی و امنیت دومای روسیه اظهارداشت: درصورتیکه میزان فعلی تلفات اوکراین در ضدحملات ادامه‌دار باشد، قابلیت‌های جنگی نیروهای کی‌یف در ماه ژوئیه (تیر) به اتمام می‌رسد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از شبکه خبری راشاتودی، آندره کارتاپولوف روز گذشته اعلام کرد: به احتمال زیاد نیروهای مسکو ضدحمله کی‌یف را در ماه ژوئیه (تیر) دفع کرده و حمله خود را آغاز خواهند کرد.

طبق اظهارات وی که از مقام‌های ارشد سابق وزارت دفاع روسیه و رئیس کمیسیون دفاعی و امنیت دومای این کشور است، تنها در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۹۰۰ سرباز اوکراینی کشته و زخمی شده اند و همچنین کی‌یف ۹ تانک و ده‌ها خودروی زرهی را در همین مدت از دست داده است.

کارتاپولوف با حضور در برنامه "Solovyov Live" پیش‌بینی کرد: اگر [این روند] با سرعت کنونی ادامه پیدا کند، معتقدم تا سه هفته دیگر این حمله را دفع خواهیم کرد و اقدامات پویای خودمان را پیش خواهیم برد.

وی بدون ذکر منابع خود اعلام کرد که اوکراین در حال حاضر حدود ۲۰ هزار سرباز از ۴۰ تا ۵۰ هزار سرباز آموزش دیده‌اش را از دست داده و عملیات مورد نظر کی‌یف تا حد زیادی شکست خورده است.

کارتاپولوف افزود: تاکنون هر تاکتیکی که نیروهای کی‌یف به کار گرفته‌اند، جواب نداده است و آنها حتی به اولین خط دفاعی هم نرسیدند.

طبق اعلام وزارت دفاع روسیه، طی ۲۴ ساعت گذشته در ادامه حملات نیروهای کی‌یف به مواضع روسیه، بیش از ۶۰۰ نیروی نظامی اوکراینی کشته شدند.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرده که نیروهای اوکراینی ده‌ها خودروی زرهی و همچنین ده‌ها توپخانه شامل حداقل سه هویتزر M۷۷۷ ساخت آمریکا را از دست داده‌اند.

ضدحمله بزرگ کی‌یف در تاریخ چهارم ژوئن (۱۴ خرداد) آغاز شده است و طبق اعلام وزارت دفاع روسیه، نیروهای اوکراینی در این حملات خسارات سنگینی را متحمل شده اند.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه نیز هفته گذشته گفت که کی‌یف ۳۰ درصد از تجهیزات سنگینی که غرب در اختیارش قرار داده را از دست داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha