۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۲۷
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85147143
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بازسازی قدیمی‌ترین سالن ورزشی همدان؛ بسکتبال جان دوباره گرفت

همدان- ایرنا- ریس هیات بسکتبال همدان می‌گوید: با مرمت و بازسازی سالن تختی به عنوان قدیمی‌ترین مجموعه ورزشی استان همدان، رشته بسکتبال جان دوباره گرفت و امکانات استاندارد و نونوار شده را در اختیار بسکتبالیست‌ها قرار می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سالن سرپوشیده تختی همدان با قدمت ۸۰ ساله به عنوان کهن‌ترین سالن ورزشی این استان، دیگر استحکام گذشته را ندارد و برای مرمت و نوسازی نیازمند تدبیر متولیان است.

این سالن ورزشی میعادگاه بزرگان والیبال و بسکتبال کشور است و نیم قرن قهرمان پروری را در ویترین افتخارات خود دارد.

تنها مجموعه‌ای که به بسکتبال اختصاص دارد و روزگاری در این مکان بسکتبالیست‌های مطرح لیگ برتری و ملی پوش تمرین داشتند و هم اینک هم به همان میزان، فعالیت در آن صورت می‌گیرد.

مجید درویشی اواخر فروردین ماه امسال به عنوان رییس جدید هیات بسکتبال همدان انتخاب شد و نخستین اقدام او نوسازی قدیمی‌ترین سالن ورزشی این استان و چشم امید بسکتبالیست‌ها بود.

درویشی در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا به تشریح اقدام‌های صورت گرفته برای تولد دوباره بسکتبال همدان در مسیر رشد و پیشرفت پرداخت.

بازسازی سالن تختی مطالبه بسکتبالیست‌ها بود
درویشی:
بازسازی و تجهیز سالن تختی یکی از دستاوردهای مهم و حیاتی هیات بسکتبال بود. به هر حال قدیمی‌ترین سالن شهر همدان است و نیاز مبرم به مرمت و نوسازی داشت تا بتوانیم خدمات بهتری به ورزشکاران بدهیم.

رضایت حداکثری را هم به دنبال داشته است
درویشی: مطالبه سال‌های گذشته بسکتبالیست‌ها بوده و اکنون خوشحالیم که این اقدام باعث شور و هیجان در آن‌ها شده است. بهترین تجهیزات را برای نونوار شدن این سالن در نظر گرفته‌ایم و امنیت تمرینات نیز با این تجهیزات ارتقا یافته است.

بنابراین می‌توانیم شاهد برنامه مهم در این سالن باشیم
درویشی: هدف ما استفاده بهینه از این سالن اختصاصی است. بسکتبال در همدان قدمت تاریخی دارد و بزرگان این رشته در سطح کشور زبانزد هستند. رایزنی‌های لازم برای برپایی اردوهای تیم‌های ملی رده‌های سنی مختلف را نیز انجام داده‌ایم و برنامه‌های مهمی را در پیش داریم.

بسکتبال در همدان قدمت تاریخی دارد و بزرگان این رشته در سطح کشور زبانزد هستند.

اهمیت خاصی برای آموزش هم قائل هستید
درویشی: رکن موفقیت در هر رشته‌ای، آموزش است و ما نیز لازم دیدیم که سطح دانش مربیان و داوران را ارتقا بدهیم. برگزاری دوره‌های آموزشی همچون کلاس مربیگری درجه ۳، کلاس مربیگری مینی بسکتبال کارت زرد و کلینیک دانش‌افزایی مربیان غرب کشور در دستور کار قرار گرفت و طی این مدت در حال برگزاری این دوره‌ها هستیم.

استفاده از افراد متخصص در بدنه هیات را شاهد هستیم
درویشی: بهره مندی از تجربه و دانش افراد متخصص در کمیته‌های مختلف هیات بسکتبال ما را در رسیدن به هدف‌های تعریف شده کمک شایانی می‌کند و براین اساس مسوولیت تمام کمیته‌ها به شخصیت‌های برجسته و متخصص سپرده شد.

بازسازی قدیمی‌ترین سالن ورزشی همدان؛ بسکتبال جان دوباره گرفت

در این مدت توجه خاص به شهرستان‌ها داشته اید
درویشی: شهرستان‌ها بازوان توانمند هیات بسکتبال استان همدان هستند. نهاوند در همین ماه میزبان اردوی تیم ملی دختران زیر ۱۶ سال کشور بود که کلاس آموزنده برای استعدادها و مربیان بسکتبال استان به شمار رفت. علیرضا شهبازی نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی و ضرغام احمدوند فرماندار این شهرستان نیز حمایت بسیار خوبی داشتند.

نهاوند نیاز به زیرساخت بسکتبال دارد، آیا اقدامی در دستور کار دارید؟
درویشی: در جریان اردوی تیم ملی، علیرضا شهبازی نماینده شهرستان نهاوند با معاونت پارلمانی، حقوقی و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان ارتباط برقرار کرد و قرار شد برای تعویض کف پوش سالن ۶ هزارنفری مجموعه ورزشی علیمرادیان تامین اعتبار صورت بگیرد و امیدواریم هرچه سریعتر اجرایی شود.

برای فصل تابستان چه برنامه‌ای دارید؟
درویشی: کلاس‌های تابستانی هیات بسکتبال همدان در تمامی رده‌های سنی با جدیت برگزار خواهد شد و به دنبال نسل‌سازی برای آینده‌ای درخشان هستیم و احیای تیم‌داری بسکتبال استان اولویت اصلی ما است. .

کلاس‌های تابستانی هیات بسکتبال همدان در تمامی رده‌های سنی با جدیت برگزار خواهد شد و به دنبال نسل‌سازی برای آینده‌ای درخشان هستیم و احیای تیم‌داری بسکتبال استان اولویت اصلی ما است. .در هفته‌های اخیر نیز مسابقات بسکتبال سه به سه لیگ بهاره بانوان شهرستان همدان با حضور ۱۵ تیم برگزار شد که در نهایت تیم‌های الوند نوین A، الوند نوین B، دانشگاه آزاد A و آموزشگاه ۵ به ترتیب عناوین نخست تا چهارم این پیکارها را کسب کردند.
دوم تیرماه نیز مسابقات سه به سه لیگ بهاره بانوان استان همدان برگزار خواهد شد و شهرستان‌ها با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
هدف اصلی ما ارتقا جایگاه بسکتبال همدان در سطح کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha