۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۱۴
کد خبرنگار: 2293
کد خبر: 85147278
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

لبخند دوباره به زندگی/ روایت رهایی بعد از ۱۵ سال اعتیاد

تهران - ایرنا - امیرعباس؛ فردِ رها یافته از دام اعتیاد پس از بازگشت برای مددجویان یاورشهر یک معلم تمام عیار شده است.

به گزارش ایرنا از سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران؛ این تصور که مواد مخدر تنها به سراغ افرادی خاص می رود کاملا اشتباه است؛ گرفتاری در دام اعتیاد پولدار و بی پول، با سواد و بی سواد و غیره نمی شناسد و بسیاری از افراد با یک بی توجهی و سهل انگاری ساده، گرفتار این معضل می شوند؛ این بخشی از دردل های "امیرعباس" مددجوی یاورشهر یک است که اعتیاد، مسیر زندگی وی را تغییر داده است.

وی که تحصیل کرده مقطع کارشناسی ارشد رشته ادبیات زبان انگلیسی است، چند سال از عمرش را گرفتار مصرف مواد مخدر بوده است.

به گفته این مددجوی یاورشهر شماره یک سازمان خدمات و مشارکت اجاماعی شهرداری تهران، تنها تحصیل، مطالعه و آموزش سرگرمی های دوران نوجوانی و جوانی اش بوده که سبب شده بتواند با معدل بسیار خوبی وارد مقطع فوق لیسانس رشته ادبیات زبان انگلیسی شود. اما به یک باره آشنایی با دوستان ناباب، وی را گرفتار اعتیاد به مواد مخدر می کند.

امیرعباس رفته رفته زندگی اش در مسیر اعتیاد تعریف و معتاد متجاهر می شود. تا اینکه در ساماندهی طرح معتادان متجاهر سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی، به مرکز یاورشهر یک هدایت می شود.

وی این روزها دوران درمانش را می گذراند و در کنار کسب بهبودی، برای دیگر مددجویانی که سواد خواندن و نوشتن ندارند، کلاس نهضت سواد آموزی در نمازخانه این مرکز برپا می کند.

امیرعباس همواره قدردان زحمات مددکاران یاورشهر برای فراهم کردن تجهیزات این کلاس آموزشی است. چرا که این روزها کلاس آموزشی وی مورد استقبال دیگر مددجویان قرار گرفته و در طول ۶ ماه اقامتش در مرکز یاور شهر یک، تعدادی از مددجویان با حضور در کلاس های درسش، توانسته اند خواندن و نوشتن یاد بگیرند.

امیر عباس تصمیم دارد برای همیشه مصرف مواد مخدر را کنار بگذارد و همچون دوران نوجوانی و جوانی به مطالعه و تحصیل بپردازد.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha