پیشگیری و درمان اعتیاد با مشارکت اجتماعی محقق می‌شود

ساری- ایرنا- دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: پیشگیری و درمان اعتیاد با مشارکت اجتماعی و بهره گیری از ظرفیت سازمان های مردم نهاد محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ‌سردار اسکندر مومنی روز چهارشنبه در آیین افتتاح خانه یاریگران زندگی در ساری افزود: همانگونه که مقابله و درمان اعتیاد در برنامه های این ستاد قرار دارد، انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری افراد در معرض آسیب به این بلیه در اولویت است.

وی ادامه داد :‌طرح یاری گران زندگی با لحاظ کردن این موضوع در دستور کار قرار گرفته و در مازندران اجرا شده است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت : این ستاد علاوه بر انجام این کار، ‌درمان افراد مبتلا به این معضل اجتماعی را در دستور کار و انجام وظیفه خود دارد.

وی گفت:‌اما کمک به افرادی که در معرض آسیب هستند با انجام اقدامات پیشگیرانه از روی آوردن آنها به سمت مواد مخدر جلوگیری می شود.

سردار مومنی اظهار داشت :‌از طریق خانه یاریگران زندگی به آنها تشریح می شود که آگاه باشند در صورت روی آوردن به مواد مخدر چه آینده ای پیش روی آنها است.

پیشگیری و درمان اعتیاد با مشارکت اجتماعی محقق می‌شود

وی گفت:‌ امروز هم با همت استاندار و اداره کل آموزش و پرورش مازندران نخستین مرکز یاریگران زندگی این استان راه اندازی شد و بنا داریم تا ۲ مرکز دیگر در آمل و غرب استان نیز راه اندازی کنیم.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور اعلام کرد:‌ ستاد مواد مخدر کشور منابع لازم برای فعال شدن این مراکز را تخصیص خواهد داد.

خانه یاریگران زندگی در ساری فعالیت خود را از امروز چهارشنبه آغاز کرده است که پیشگیری اولیه از اعتیاد مقدم بر سایر حوزه‌ها از جمله درمان و کاهش آسیب می‌باشد را مورد نظر دارد.

با ایجاد خانه یاریگران زندگی به‌طور ویژه با برپایی نمایشگاه‌ها و غرفه‌های فرهنگی به پیشگیری از آسیب‌های اعتیاد مورد نظر است.

پیشگیری و درمان اعتیاد با مشارکت اجتماعی محقق می‌شود

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha