معاون استاندار مرکزی: پرداخت وام خرد یکی از راه‌های افزایش اشتغال در جامعه است

اراک - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری مرکزی گفت: پرداخت وام خرد یکی از راه‌های افزایش اشتغال در جامعه است.

« حسن میرزاخانی» روز پنجشنبه در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان مرکزی در اراک، افزود: رهبر معظم انقلاب در ابلاغ سیاست‌های برنامه هفتم توسعه فرمودند که این برنامه باید مسایل اساسی کشور را حل کند.

وی بیان کرد: رئیس جمهور دولت سیزدهم نیز در زمان تقدیم لایحه این برنامه به مجلس، بر این مهم تاکید داشتند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری مرکزی ادامه داد: مسایل اساسی در کشور زیاد است اما
اشتغال یکی از مهمترین آنها است که ریشه زیادی در ایجاد سایر مشکلات دارد و باید حل شود.

میرزاخانی، یکی از راه‌های ایجاد اشتغال را پرداخت وام دانست و گفت: این شیوه در کنار سیاستگذاری سایر اشتغال‌های کشور با جدیت دنبال می‌شود.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب همواره و در تمام دیدارها به موضوع اشتغال تاکید دارند که این مهم بیانگر اهمیت آن است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری مرکزی اضافه کرد: در شرایط فعلی در کشور روش‌های غیر ارزی وجود ندارد و
فشار ایجاد اشتغال روی شبکه‌های بانکی است و تلاش بانک‌ها در این بخش، لبیک گویی به خواسته رهبر معظم انقلاب است.

میرزاخانی اظهار کرد:
عملکرد بانک‌های استان مرکزی در این نشست نسبت به قبل خوب است، اما رضایتمندی بالا وجود ندارد و امید است در یک ماه باقی مانده نسبت به پرداخت وام سال ۱۴۰۱ اقدامات لازم صورت گیرد.

وی گفت: عملکرد دستگاه‌ها، بنیادها و بانک‌های استان مرکزی به صورت مستمر رصد می‌شود و دستگاه‌ها و بانک‌های ضعیف به موجب قانون و به عنوان ترک فعل به دستگاه‌های نظارتی اعلام می‌شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری مرکزی افزود: تفاوتی در پرداخت بانک‌ها در شهرستان‌ها وجود دارد که ممکن است ضعف در شعب، یا نقص در فرمانداری و یا نقص در بنیادها و دستگاه‌ها باشد که باید پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

میرزاخانی تاکید کرد:
فرمانداران شهرستان‌های استان مرکزی باید موانع و مشکلات پیش‌روی پرداخت وام جز یک و جز ۲ را هرچه سریعتر شناسایی و اعلام شود.

وی یادآور شد: در نشست قبلی کارگروه اشتغال این استان مشکلاتی مطرح شد که مربوط به داخل استان نبود و این موارد به وزارت کشور منعکس شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه‌ منطقه‌ای استانداری مرکزی ادامه داد: با هماهنگی‌های صورت گرفته مقرر شد در خصوص وام تبصره ۱۶ روز یکشنبه و برای وام تبصره ۱۸ روز دوشنبه هفته آتی نشستی با حضور مدیرعامل بانک‌های عامل کشور برگزار و موضوعات مطرح و گره‌گشایی شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: وام ابلاغی قرض‌الحسنه اشتغالزایی جز ۲ بند «ب» تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ در این استان، ۱۴ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال است که تاکنون ۷۸ درصد این میزان معادل ۱۱ هزار و ۲۲۵ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

« جمشید امیدی» افزود: ۶ هزار و ۶۹۶ طرح تاکنون به مبلغ هفت هزار و ۶۳۷ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که سه هزار ۸۵۲ طرح موفق به دریافت سه هزار و ۹۰۷ میلیارد ریال شده‌اند که این میزان ۲۷ درصد از مبلغ ابلاغی است.

وی بیان کرد: در راستای وام قرض‌الحسنه اشتغالزایی جز یک بند «ب» تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی، چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال ابلاغ شده که این مهم ۱۰۰ درصد تخصیص یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: ۶ هزار و ۱۰۹ طرح در این خصوص به بانک‌های عامل معرفی شده که این تعداد با افزایش ۱۲۸ درصدی همراه است و تاکنون پنج‌هزار و ۶۱ طرح موفق به دریافت چهار هزار و ۲۸۶ میلیارد ریال وام شدند.

امیدی اظهار کرد: اعتبار ابلاغی بهزیستی استان مرکزی از محل بند «ب» تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱، ۲ هزار و ۲۴۹ میلیارد ریال است که ۹۸ درصد این میزان معادل ۲ هزار و ۲۰۲ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

وی گفت: یک‌هزار و ۸۸۹ طرح تاکنون در این راستا به بانک‌های عامل به میزان یک‌هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال معرفی شده که یک‌هزار و ۶۳۹ طرح موفق به دریافت یک‌هزار و ۶۲۶ میلیارد ریال شده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: ۱۴ بانک در این استان عاملیت پرداخت وام جز ۲ بند «ب» تبصره ۱۶ را برعهده دارد.

امیدی اظهار کرد: پرداخت وام جز یک بند «ب» تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کمیته امداد امام خمینی(ره) استان در شهرستان‌های زرندیه با ۱۱۶ درصد، خنداب ۱۰۳ درصد و کمیجان ۱۰۰ درصد همراه است.

وی تصریح کرد: پرداخت این وام در شهرستان های تفرش به ۹۶ درصد، ساوه ۹۴ درصد، اراک ۹۳ درصد، فراهان ۹۳ درصد، آشتیان ۹۰ درصد، شازند ۸۸ درصد، محلات ۸۵ درصد، خمین ۸۲ درصد و دلیجان ۸۰ درصد رسیده است.

در نشست تخصصی کارگروه اشتغال استان مرکزی عملکرد بانک‌های استان مرکزی در راستای پرداخت وام سال ۱۴۰۱ مورد بررسی قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha