استاندار مرکزی: اعتمادسازی بزرگ‌ترین برنامه دولت سیزدهم است

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی اعتمادسازی را بزرگ‌ترین برنامه دولت سیزدهم عنوان و در ین حال تاکید کرد: این مهم در یک زمان کوتاه از بین نرفته که یک شبه محقق شود اما اعتمادی که طی ۱۰ سال از بین رفته باید با کار جهادی حاصل شود.

به گزارش ایرنا، فرزاد مخلص الائمه روز شنبه در نشست شورای اداری استان مرکزی افزود: سطح رضایتمندی مردم باید با سلسله اقدامات جهادی افزایش یابد و اعتمادسازی که بزرگترین سرمایه دولت سیزدهم است، محقق شود.

وی اضافه کرد: افزایش رضایتمندی مردم با برگزاری نشست‌ و مصوبه محقق نمی شود بلکه با سعی و تلاش مسئولان و خدمت به مردم این مهم محقق شدنی است.

مخلص الائمه در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: بحث مردمی سازی در این دولت امری تشریفاتی نیست و در تمامی موضوعات قرار است این مهم به گفتمان تبدیل شود؛ مردمی سازی باید به نحو مناسب اجرایی شود.

استاندار مرکزی با یادآوری برگزاری انتخابات در پایان سال جاری گفت: با توجه به اینکه در سال انتخابات قرار داریم، بسیاری از ناترازی‌های انباشت و مطالبات گسترده وجود دارد که پاسخ داده نشده و باید به آنها پاسخ داده شود.

وی در ادامه با بیان اینکه نرخ بیکاری در این استان بهار امسال هشت دهم درصد کاهش یافت، اظهارداشت: نرخ بیکاری در بهار امسال به پنج و هشت دهم درصد رسید که از میانگین کشوری پایین‌تر است.

مخلص الائمه ادامه داد: استان مرکزی در زمینه بهبود فضای کسب و کار نیز بر اساس گزارش اتاق ایران رتبه نخست را به دست آورده‌است.

استاندار مرکزی گفت: این استان همچنین در زمینه راه اندازی بنگاه‌های تعطیل و نیمه تعطیل رتبه نخست را به خود اختصاص داده‌است.

مخلص الائمه اظهار کرد: سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی سال گذشته به استان مرکزی اختصاص یافت که هشت درصد بیشتر از مجموع ۶ سال گذشته ماقبل آن بود و پیش بینی می شود همین میزان اعتبار عمرانی نیز امسال به استان اختصاص یابد.

وی ادامه داد: سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان نیز سال گذشته غیر از اعتبارات عمرانی که به استان مرکزی وارد شد بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های این استان توزیع شده‌است.

استاندار مرکزی یاد آور شد: این درحالی است که سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی در مدت ۶ سال ماقبل سال ۱۴۰۱ به این استان اختصاص یافته‌است.

مخلص الائمه اظهار کرد: ۱۳۸ طرح خرد و کلان در حوزه علوم پزشکی و سلامت در استان مرکزی فعال بوده و اکنون برخی از این طرح‌ها از زمان بندی انجام شده برای بهره برداری جلوتر است.

وی ادامه داد: بر اساس زمان بندی انجام شده بهره برداری از برخی طرح‌های عمرانی استان مرکزی سال آینده باید آغاز شود که با تلاش و پیگیری‌های انجام شده این طرح‌ها امسال به بهره برداری می رسند.

استاندار مرکزی همچنین با یادآوری عقب افتادگی در برخی از طرح‌های استان گفت: اکنون در برخی از طرح‌های فرهنگی استان عقب افتادگی‌هایی وجود دارد که رفع این مشکل نیازمند تلاش دستگاه‌های فرهنگی استان است.

مخلص الائمه خاطرنشان کرد: اطلاع نداشتن مردم و جامعه از برخی فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی نشان از ضعف جدی در حوزه اطلاع رسانی استان دارد و نیاز است مدیرانی که در این حوزه ضعف دارند پست‌ها را رها کنند.

وی یاد آور شد: در نشست هیات دولت عنوان شد استان مرکزی شبکه ارتباطی و پاسخگویی به مردم ایجاد کرده و اکنون بیشتر مدیران استان در شبکه اطلاع رسانی «ویراستی» حضور دارند که نیاز است بقیه مدیران نیز در این شبکه حضور پررنگ داشته و جوابگوی مشکلات مردم باشند.

استاندار مرکزی افزود: مدیران استان اکنون مسئول عقب افتادگی‌های استان نیستند ولی متولی پاسخگویی هستند و باید پاسخگوی مشکلات باشند.

مخلص الائمه گفت: به جز یکی ۲ دستگاه که از کیفیت بالایی در حوزه اطلاع رسانی برخوردارند بقیه دستگاه‌ها در این حوزه با مشکلاتی مواجه هستند که باید این مشکل برطرف شود.

وی با یادآوری برگزاری جشنواره فرهنگی هنری هویت در استان مرکزی افزود: هویت از جمله مولفه‌های مهم پیشرفت و نیاز است بحث منسجمی در زمینه هویت در استان شکل گیرد.

استاندار مرکزی ادامه داد: از جمله نواقصی که در این استان جمع آوری شده نظام هویتی استان است که در این زمینه نظام منسجمی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: هیات اندیشه ورز هویت سال گذشته برای انسجام در بحث هویتی استان مرکزی تشکیل شده‌است.

استاندار مرکزی همچنین یاد آور شد: در زمینه مسکن ملی تمامی دستگاه‌ها و فرمانداران استان مسئول هستند و باید در این زمینه نقش آفرینی کنند.

مخلص الائمه از استان مرکزی به عنوان رنکینگ کامل معادن کشور یاد و تاکید کرد: باید محدودیت ها در این زمینه برطرف و از این ظرفیت در استان به خوبی استفاده شود.

استاندار مرکزی همچنین با یادآوری اجرای طرح رایحه خدمت در این استان گفت: ۷۷۰ سفر استانی به جز برنامه‌هایی که در مرکز استان اجرا می شود در راستای اجرای این طرح توسط مدیران استانی انجام شده‌است.

مخلص الائمه افزود: برخی از دستگاه‌ها در حوزه اجرای طرح رایحه خدمت عقب هستند که باید این مهم را جبران کنند.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است و بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی کوچک، متوسط و بزرگ در این استان فعالیت می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha