۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۴
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85148941
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۱۰ بنگاه اقتصادی غیر فعال زنجان با یک هزار اشتغال به چرخه تولید بازگشت

زنجان - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان زنجان در خصوص حمایت از فعالیت‌های اقتصادی واحدهای تولیدی، گفت: با تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی ۱۰ بنگاه اقتصادی غیر فعال استان با همکاری مسوولان دستگاه‌های اجرایی با بیش از یک هزار اشتغال به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی در خطبه های پیش از نماز جمعه زنجان، افزود: در راستای نامگذاری شعار سال و با کارهای انجام گرفته از تعطیلی ۵۶ واحد و بنگاه اقتصادی در استان جلوگیری شد.

وی اقدام مهم دیگر دادگستری استان را توجه به زندان، زندانیان و خانواده های آنان عنوان کرد و گفت: در این بخش با کارهای انجام شده در زمینه اشتغال زندانیان در استان رتبه اول کشور کسب شد.

این مسوول ادامه داد: با فعال سازی بنیاد تعاون، انجمن حمایت از خانواده های زندانیان، جشن گلریزان و ستاد دیه در استان توجه ویژه ای به زندانیان و خانواده های آنان شده است.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات مورد تاکید رییس قوه قضائیه ارتباط دستگاه قضا با مردم و نخبگان است، اضافه کرد: طی سال گذشته ۳۵ هزار و ۲۲۹ ملاقات عمومی در مساجد و واحدهای قضایی ثبت شد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه طی سال گذشته ۲۹ هزار و ۴۴۲ نفر به سامانه های هوشمند قوه قضائیه استان مراجعه کردند، ادامه داد: کمتر از یک روز به صورت الکترونیکی گواهی فقدان سوء پیشنیه صادر شده که این میزان در سالهای گذشته در کل کشور به روش سنتی ماه ها به طول می انجامید.

وی اظهار داشت: در موضوع رسیدگی دقیق به پرونده ها نیز بیش از ۷۰ هزار مورد استعلامات الکترونیکی انجام گرفته است.

این مقام قضائی استان با بیان اینکه ۵۸ درصد پرونده های وارده به دادگستری استان به صلح و سازش منجر شده است، ادامه داد: با اقدامات انجام گرفته زمان رسیدگی و دادرسی نیز کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: میانگین رسیدگی به پرونده های در استان زنجان به ۸۰ روز رسیده که این میزان در سطح کشور بیش از ۱۰۰ روز است.

به گفته صادقی نیارکی، میانگین رسیدگی اجرای احکام طی سال گذشته به نسبت سال ۱۴۰۰، ۲۲ روز کاهش یافته که اقدام ارزشمندی است.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد پلاک های استان رفع تداخل شده و جزو استان های پیشرو و اول کشور در این زمینه هستیم، خاطرنشان کرد: در کمیسیون رفع تداخلات استان ۶۰ هزار هکتار از اراضی ملی به مالکیت مردم بازگشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha