تغییر کاربری اراضی کشاورزی ممنوع است/ فرهنگ صلح و سازش در جامعه نهادینه شود

ارومیه - ایرنا - رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: طبق مقررات تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ساخت و سازهای غیر مجاز در آنها ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ناصر عتباتی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته افزود: تبدیل اراضی به ویلاهای آنچنانی و ساخت و سازهای غیر مجاز در این اراضی همان بلایی را که بر سر دریاچه ارومیه آورد، بر سر بخش کشاورزی تکرار و با تبعات ناخوشایندی مواجه می‌کند.

وی اظهار کرد: زمین‌های کشاورزی ثروت خداد دادی است و نباید تبدیل به ویلا، قصر و کاخ شود چنانکه در «کوه سیر»، عده‌ای اقدام به کوه خواری می‌کردند که با آنها برخورد شد.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: آنچه در اراضی ساخته می‌شود تنها خانه باغ کوچک نیست بلکه ویلاهای آنچنانی است.

عتباتی با بیان اینکه آذربایجان غربی استانی خاص با ویژگی‌های خاص همانند مرزی بودن و برخورداری از تنوع اقوام و ادیان است، گفت: با وجود مرزی بودن، آذربایجان غربی جزو استان‌های امن کشور است.

رییس کل دادگستری در خصوص پرونده‌های سال گذشته افزود: پارسال به ۶۰۰ هزار فقره پرونده رسیدگی شد و میانگین رسیدگی به پرونده‌ها از ۱۰۰ روز به ۷۰ روز رسید البته بنا داریم امسال میانگین رسیدگی به پرونده‌ها به ۶۰ روز برسد.

وی به نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش در جامعه تاکید کرد و یادآور شد: نهادینه شدن این مهم کمک بزرگی به مختومه شدن بسیاری از پرونده‌ها می‌کند چنانکه سال گذشته ۵۴ فقره قتل عمد با سازش مختومه شد.

عتباتی تاکید کرد: با ایجاد فضای صلح و سازش در حوزه‌های مختلف می‌توان به حل بسیاری از پرونده‌ها کمک کرد.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی با اشاره به حجم پرونده‌ها گفت: آشنایی مردم با جنبه‌های حقوقی در معامله، ازدواج و معاملات دیگر و همچنین مشاوره کردن با وکلا سهم خوبی می‌تواند در کاهش حجم پرونده‌ها داشته باشد.

عتباتی با تاکید بر مبارزه با فساد ادامه داد: از ظرفیت‌های که داریم برای مبارزه با فساد استفاده خواهیم کرد.

وی حل مشکلات ۷۰ کارخانه و ایجاد هشت هزار فرصت شغلی را از جمله اقدامات صورت گرفته توسط دستگاه قضایی استان در یکسال گذشته عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، از اول تا هفتم تیرماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران به پاس گرامیداشت سالروز شهادت اولین رییس قوه قضاییه شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha