۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۰۴
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85149667
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک سوم پرونده‌های پزشکی قانونی زنجان مربوط به نزاع است

زنجان - ایرنا - مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان گفت: یک سوم پرونده‌های ارجاعی به پزشکی قانونی استان طی سال گذشته مربوط به پرونده‌های نزاع و درگیری بوده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بابک غیاثی روز شنبه در نشست خبری، افزود: طی سال گذشته ۳۷ هزار پرونده در پزشکی قانونی استان تشکیل شد که از این تعداد ۱۰ هزار پرونده مربوط به نزاع و درگیری بوده است.

وی با بیان اینکه این استان در سال ۱۴۰۰ به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت رتبه سوم نزاع و درگیری را در سطح کشور کسب کرده است، اضافه کرد: این موضوع نشان‌ می‌دهد میزان نزاع در استان زیاد بوده و تاب آوری مردم کاهش یافته است.

این مسوول ادامه داد:طبق آمارها ۶۰ درصد مراجعه کنندگان نزاع را مردان و ۴۰ درصد را زنان تشکیل می‌دهند و پرونده های مربوط به این موضوع در کمترین زمان ممکن رسیدگی می شود.

وی با بیان اینکه روزانه ۱۲۰ نفر به اداره کل پزشکی قانونی استان مراجعه می کنند، اظهار داشت: حدود ۵۰ درصد مراجعات به درگیری و نزاع باز می‌گردد که متناسب با نوع آن بررسی های لازم انجام می شود.

غیاثی، بیشترین میزان سنی نزاع کنندگان در استان را ۱۸ تا ۴۵ ساله عنوان کرد و افزود: بیشترین میزان پرونده های نزاع و درگیری استان به ماه مرداد و کمترین به ماه بهمن اختصاص دارد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان خاطرنشان نشان کرد: آمارهای مربوط به ۱۰ سال گذشته از سال ۹۲ تا ۱۴۰۲، روند افزایشی آمار نزاع را در استان نشان می دهد و فقط این میزان آمار سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل ۷.۲ درصد کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: این اداره کل با کمبود نیروی انسانی مواجه است که این مشکل به سختی کار و نبود علاقه‌مندی نیروهای متخصص مربوط می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha