۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۳۹
کد خبرنگار: 1179
کد خبر: 85150155
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اسناد مالکیت ‌۵۱ درصد از اراضی کشاورزی خوزستان صادر شد

اهواز- ایرنا- مدیرکل ثبت اسناد و املاک خوزستان از صدور اسناد مالکیت ‌۵۱ درصد از اراضی کشاورزی استان خبر داد.

به گزارش ایرنا سیدمحمود بهرسی روز شنبه در نشست خبری با رسانه‌ها، اظهار کرد: در سال گذشته ۱۷۰ هزار جلد سند مالکیت در استان صادر شد که نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود هشت درصد افزایش داشته است.در دوماهه امسال نیز حدود ۲۹ هزار جلد سند مالکیت در استان صادر شده است.

وی با اشاره به رشد حدنگاری اراضی کشاورزی استان گفت: تاکنون برای ۷۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان حدنگاری و صدور سند مالکیت انجام شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خوزستان اجرای طرح حدنگاری اراضی کشاورزی را از برنامه‌های مهم کاری این اداره کل در سال جاری دانست و گفت: باتوجه به وجود یک میلیون و ۴۷۰ هزار هکتار از اراضی زراعی کشور در استان، هم اکنون ۵۱ درصد این اراضی، تثبیت مالکیت شده است.

وی با اشاره به اینکه مساله صدور سند مالکیت کشاورزی در استان به سرعت در حال انجام است گفت: قطعا با همکاری کشاورزان می‌توانیم، اراضی باقی مانده استان را سند دار کنیم.

بهرسی در خصوص مسائل زمین خواری در استان بیان کرد: از آنجا که تمام اراضی استان از وجود مالک بهره‌مند هستند حراست و حفاظت از آنها برعهده مالک است. عمده بحث های زمین‌خواری مربوط به اراضی دولتی است که با اجرای طرح اسناد کاداستری، از تجاوز به اراضی جلوگیری خواهد شد.

اسناد مالکیت ‌۵۱ درصد از اراضی کشاورزی خوزستان صادر شد

وی با بیان‌ اینکه در سال گذشته، سه هزار و ۸۷۵ سند قولنامه‌ای در استان به سند مالکیت تبدیل شد افزود: در ۲ ماهه نخست امسال نیز ۶۱۲ سند قولنامه‌ای به سند مالکیت تبدیل شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خوزستان گفت: براساس قانون، اراضی مازاد نیاز دستگاه های دولتی باید در اختیار اداره کل راه و شهرسازی قرار گیرد تا در راستای طرح نهضت ملی مسکن استفاده شود.

وی ادامه داد: اگر دستگاهی به این قانون عمل نکند، سند دستگاه‌های دولتی از سوی سازمان اسناد و املاک باطل و در اختیار راه و شهرسازی قرار می‌گیرد که از این طریق بخش زیادی از اراضی نفت در خوزستان در اختیار سازمان راه و شهرسازی قرار گرفت.

استان خوزستان دارای ۶ میلیون و ۴۰۰ هزارهکتار اراضی دولتی و غیر دولتی و... است که ۴ میلیون و ۵۵۰ هزار متر مربع از این اراضی، اراضی ملی است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha