۱۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۰
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85159590
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۳۵ میلیون هکتار از اراضی ملی کشور حدنگاری شده است

اهواز- ایرنا- رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه ۹۹ درصد اراضی ملی کشور حدنگاری شده است گفت: ۱۳۵ میلیون هکتار از عرصه‌های ملی و بیش از ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ( معادل۴۰ درصد ) کشور حد نگاری شده است.

به گزارش سه‌شنبه ایرنا به نقل از اداره کل ثبت اسناد و املاک استان خوزستان، حسن بابایی در جریان سفر به خوزستان در نشست با مدیران واحدهای ثبتی استان بیان کرد: حد نگاری یک راهبرد ملی و مورد تاکید مقام معظم رهبری است که لازمه تحقق این فرمان، صدور سند برای تمامی اراضی و املاک و اجرای صد درصدی حدنگاری است.

وی گفت: با وجود کمبود امکانات، خوزستان در حد نگاری اراضی کشاورزی بیش از ۵۰ درصد رشد داشته که عملکرد در این بخش ۱۰ درصد از میانگین کشوری بالاتر است .

بابایی با اشاره به اینکه خوزستان یکی از قطب‌های کشاورزی کشور است افزود: به همین دلیل ثبت سند اراضی کشاورزی در این استان بسیار مهم است و جزء الویت‌های اول سازمان محسوب می شود که حد نگاری اراضی کشاورزی باید تا ‌پایان امسال به ۸۰ درصد برسد.

خوزستان دهمین استان کشور در میزان اراضی ملی است

مدیر کل ثبت اسناد و املاک خوزستان در ادامه این نشست با اشاره به اینکه خوزستان با ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار اراضی ملی دهمین استان کشور است ادامه داد: نزدیک به یک میلیون و ۴۷۰هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور در این استان قرار دارد و استان از نظر اراضی کشاورزی رتبه نخست کشور را دارا است.

محمود بهرسی ادامه گفت: با تمام همه محدودیت‌های استان برای اراضی ملی به میزان ۹۹.۵ درصد سند صادر شده که اراضی (نیم درصد) باقیمانده پس از رفع اختلافات بین منابع طبیعی و اوقاف نیز تثبیت خواهد شد.

وی افزود: ۷۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی معادل ۵۰ درصد منجر به صدور سند مالکیت شده است و نزدیک به ۲۱۰ هزار هکتار از اراضی در شهرستان های باغملک، گتوند، ایذه، مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و شوشتر با هماهنگی مجموعه قضایی استان و سازمان بازررسی نیز به زودی تعیین تکلیف می‌شوند.

همچنین در جریان این سفر عملیات اجرایی احداث ساختمان اداره کل ثبت اسناد و املاک استان خوزستان با زیربنای پنج هزار متر مربع در اهواز آغاز شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha