استاندار: طرح توسعه شرکت کابل باختر برای ۱۳۰ نفر شغل ایجاد می کند

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه گفت: طرح توسعه شرکت کابل باختر برای ۱۳۰ نفر فرصت شغلی ایجاد می‌کند و این یک کار ارزشمند در راستای افزایش تولید است و تلاش می‌کنیم مشکلات این طرح را برطرف کنیم تا هرچه سریعتر به بهره‌برداری برسد.

به گزارش ایرنا، «محمدطیب صحرایی» عصر شنبه در حاشیه بازدید از شرکت کابل باختر افزود: این طرح یکی از واحدهای صنعتی پیشرو و خوشنام در غرب کشور است که در زمینه تامین نیاز داخلی و همچنین صادرات به کشورهای همسایه بسیار موفق ظاهر شده است.

وی به نقش ویژه این شرکت در تامین کابل مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: یکی از سیاست‌ها و برنامه های مهم استان بهره‌گیری از ظرفیت های تولیدی استان و حمایت ویژه از این مجموعه‌ها در راستای تامین نیاز طرح‌های مهم و کلانی همچون نهضت ملی مسکن است.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: در همین راستا تلاش کرده ایم با تعریف بسته های تشویقی بستری را فراهم کنیم تا نیازهای پروژه های حوزه مسکن از طریق واحدهای تولیدی استان تامین شود و اینکار علاوه بر کمک به ایجاد یک اشتغال پایدار به کاهش هزینه‌ها در حوزه مسکن هم کمک می‌کند.

وی اظهار داشت: امیدواریم با همراهی و هم افزایی مجموعه های مختلف استان شاهد یک تحول و رونق مناسب در حوزه تولید و اشتغال استان باشیم.

صحرایی تلاش های صورت گرفته برای تامین برق مورد نیاز صنایع در تابستان را یادآور شد و گفت: در نشست اخیر استانداران با وزیر کشور، موضوع معافیت پنج استان دارای بیشترین نرخ بیکاری از قطع برق در تابستان از طرف کرمانشاه مطرح شد و به زودی این درخواست با امضاء استانداران این استان‌ها به رییس جمهور ارسال می شود.

وی تاکید کرد: تداوم فعالیت عادی صنایع در فصل تابستان به حفظ ظرفیت تولید و اشتغال استان‌های کمتر برخوردار و برنامه ریزی برای ارتقای آن بسیار کمک می کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این بازدید مشکلات طرح توسعه کابل باختر و دریافت مطالبات آن از دستگاه‌ها و همچنین موضوع تامین برق و گاز این واحد مورد بررسی قرار گرفت.
شرکت کابل باختر تولیدکننده انواع سیم‌ها و کابل‌های مسی و آلومینیومی برای خطوط معمولی و فشار قوی است.

این مجموعه از شرکت های قدیمی کرمانشاه است که هم اکنون با ۲۵۰ نیرو و در قالب سه شیفت کاری مشغول کار است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از یک هزار واحد تولیدی با بیش از ۳۰ هزار نفر اشتغالزایی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha