استفاده از ظرفیت هیات‌های مذهبی در توسعه فرهنگی مورد تاکید است

بیرجند - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: هیات‌های مذهبی از جایگاه معنوی و مردمی والایی برخوردار هستند و استفاده از ظرفیت آنها در توسعه فرهنگی جامعه مورد تاکید است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی در اولین همایش ملی هیات‌های مذهبی که با حضور وبیناری معاون وزیر کشور برگزار شد، افزود: هیات‌های مذهبی در مناسبت‌های مختلف، جشن‌ها و عزاداری‌ها، جمعیت قابل توجهی از اقشار و گروه‌های مردمی را پوشش می‌دهند.

وی گفت: سخنرانان، مداحان، هیات امناها و مسئولان هیات‌ها می‌توانند از این فرصت حضور مردم، در توسعه فرهنگی جامعه استفاده کنند.

معاون استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: مداحان و سخنرانان به هر موضوعی که ورود کرده، موفق بوده‌اند از جمله ورود هیات‌های مذهبی به موضوع کرونا، نتایج بسیار خوبی به همراه داشته است.

وی با اشاره به اهمیت عفاف و حجاب در جامعه گفت: مداحان و سخنرانان می‌توانند در مراسم مذهبی به موضوع عفاف و حجاب به لحاظ عرفی، شرعی و قانونی بپردازند.

طالبی با بیان اینکه هدف دشمن در جنگ نرم، گرفتن عفاف و حجاب از خانواده‌هاست، متذکر شد: دشمن به دنبال این است که با خدشه وارد کردن به حجاب اسلامی، مردم را به این سمت ببرد که اعتقاداتشان را کمرنگ کرده و از رویکردهای انقلاب اسلامی، هدف‌زدایی کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha