طالبان در واکنش به بدرفتاری با زندانیان : در زندان ما اذیت و آزار وجود ندارد

تهران -ایرنا- خبرگزاری باختر افغانستان مدعی شد : در زندان های دولت موقت طالبان هیچ مورد از شکنجه و بد رفتاری با زندانیان در زندان های این کشور وجود ندارد این در حالی است که رسانه های دیگر افغانستان می گویند که زنان در زندان های این کشور با انواع شکنجه و آزار جنسی و قتل مواجه‌ هستند.

خبرگزاری باختر رسانه رسمی کشور افغانستان درگزارشی مدعی شد که در زندان های دولت موقت افغانستان موردی از شکنجه و بد رفتاری با زندانیان بخصوص با زندانیان زن مشاهده نشده است در حالی که رسانه های مختلف افغانستان می گویند که زندانیان زن در ولایت‌ جوزجان، فاریاب و سمنگان با وضعیت اسفباری دست‌وپنجه نرم می‌کنند و زندانیان با تحقیر، توهین، شکنجه جسمی و تجاوز جنسی روبه رو هستند.

خبرگزاری صدای افغانستان در یک گزارش اعلام کرد : زندانیان زن از سوی نگهبان های زندان در شیفت شب مورد آزاد و اذیت قرار می گیرند.

این رسانه افزود : «ریچارد بنت» گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در افغانستان، در این گزارش از شکنجه و بازداشت‌های خودسر طالبان، آزار و اذیت، محاکمه‌های صحرایی و مبدل شدن خانه‌های فرماندهان طالبان به زندان‌های شخصی ابراز نگرانی کرده است.

وی وجود زندان‌های خصوصی در خانه‌های فرماندهان طالبان، شکنجه‌ها و کشتارهای غیرقانونی را تایید کرده است.

گزارشگر ویژه سازمان ملل می‌گوید که پس از لغو قانون اساسی در پی تسلط طالبان بر افغانستان، «هیچ قانونی در این کشور وجود ندارد و هر یک از اعضای طالبان با تعبیر و تفسیر شخصی خود از شریعت اسلامی، رفتار می‌کنند.»

پس از سقوط دولت گذشته افغاستان و تسلط کامل دولت موقت طالبان بر افغانستان، زنان افغانستان از بسیاری از موارد از جمله آموزش و کار محروم شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha