۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۰
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 85151911
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون وزیر آموزش و پرورش: نرخ باسوادی فراتر از ۹۷.۱ درصد است

بجنورد- ایرنا- معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان سوادآموزی کشور گفت: نرخ باسوادی در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال با تحقق اهداف برنامه ریزی شده فراتر از ۹۷.۱ درصد است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا عبدی روز دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اظهار کرد: بحث توسعه سواد آموزی تنها از سوی دولت قابل انجام‌ نیست و همه باید کمک کنند تا ریشه بی سوادی به طور کامل در کشور خشکانده شود.

وی افزود: خیران در حوزه آموزشی و مالی می توانند در تحقق امر سواد آموزی کمک کنند و به این کار در کشور شتاب دهند.

رییس سازمان سوادآموزی کشور تصریح کرد: مصمم هستیم تا بار دیگر سوادآموزی به صورت نهادی و نهضتی فعالیت کند و با جلب همکاری همه جانبه دستگاه ها، موسسات غیردولتی و حلقه های میانی سوادآموزی به روند رو به جلو ادامه دهد.

وی عنوان کرد: سیاست‌های نهضت سوادآموزی بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب پیش می رود و در وهله اول بر ریشه‌کنی بی سوادی و سپس در ادامه به سوی استقلال فرهنگی گام‌ بر می دارد.

امام جمعه بجنورد در ادامه این دیدار اظهار کرد: در امر سوادآموزی باید توجه ویژه ای به ساکنان حاشیه شهرها، مناطق کمتر برخوردار و مهارت آموزی آنها شود.

حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری افزود: بی تردید با تمرکز آموزش در حاشیه شهر از بسیاری آسیب های اجتماعی جلوگیری خواهد شد.

وی با تاکید بر بهره گیری از نقش خیران در سوادآموزی، گفت: همانگونه که خیران در امر مدرسه سازی خراسان شمالی پیشقدم بوده اند و با کمک های آنها می توان شاهد گسترش چشمگیر سوادآموزی باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha