استاندار مازندران، رییس برتر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در کشور شد

ساری - ایرنا - سیدمحمود حسینی پور، استاندار مازندران به عنوان استاندار و رییس برتر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سراسر کشور بخاطر عملکرد این شورا در سال ۱۴۰۱ در مازندران شد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری مازندران، ‌همزمان با پنجم تیرماه (۲۶ ژوئن)؛ سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر با حضور احمد وحیدی، وزیر کشور، سردار اسکندر مومنی، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر و مدیران ملی از مدیران موفق در زمینه مبارزه با مواد مخدر تجلیل شد.

در این مراسم از استاندار مازندران به پاس تلاش ها و اقداماتی که پارسال در حوزه مبارزه با مواد مخدر انجام داد قدردانی شد. حسینی پور استاندار مازندران به عنوان استاندار موفق کشور در این حوزه شناخته شد.

بنا به گزارش منابع رسمی، ‌ مازندران با اقدامات پیشگیرانه و مدیریت مناطق دارای آسیب اجتماعی در مبارزه با مواد مخدر رتبه اول کشور را دارد به طوریکه بر اساس ارزیابی های ستاد مقابله با مواد مخدر کشور طرح های عملیاتی، مازندران در این حوزه رتبه دار است.
علاوه بر این با تدبیر استاندار مازندران برای کمک به درمان معتادان، بزرگ ترین کمپ ماده ۱۶ بازپروری و ترک اعتیاد معتادان شمال کشور در مازندران در دست ساخت است.

اجرای طرح اشتغالزایی معتادان بهبود یافته از طرح های پیشنهادی استاندار مازندران است که موفقیت های لازم در این زمیه حاصل شده است و با همکاری شرکت شهرک های صنعتی و فنی و حرفه ای مازندران طرح اشتعالزایی معتادان بهبود یافته در واحدهای صنعتی این استان اجرایی شد.
همچنین با دستور ویژه استاندار، طرح استان عاری از اعتیاد در مازندران کلید خورد که در این طرح از مشارکت فعال گروه‌های جهادی و مردمی برای مقابله با اعتیاد در دستور کار قرار دارد و طرح یاریگران زندگی با مشارکت خیران برای نجات معتادان در مازندران اجرایی شد.

حسینی‌پور، استاندار برتر مبارزه با مواد مخدر در کشور شد

براساس گزارش دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران پارسال ۵۶باند مواد مخدر منهدم شد و در این راستا چهار تن مواد کشف و ضبط شد و ۱۱هزارو ۳۰۰نفر دستگیر شدند.

علی شیرازی افزود : در سه ماه نخست امسال به نسبت پارسال ۱۸درصد افزایش کشف مواد مخدر در مازندران داشتیم.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت مراکز دولتی درمانی از ۲۰۰به بیش از یکهزار نفر و افزایش ۴۰۰درصدی در یکسال اخیر گفت :در حوزه درمان مرکز جدید ماده ۱۶در شهرستان بابل با ظرفیت هزار نفر در حال ساخت است.

وی اظهارداشت:پارسال ۱۶هزار نفر در مراکز ماده ۱۶و ۱۵ تحت درمان قرار گرفتند و ۱۵۰۰نفر آموزش های فنی و حرفه ای فراگرفتند و یک‌هزار و ۲۰۰ نفر نیز تسهیلات کارآفرینی از بهزیستی دریافت کردند.

تعدادمراکز ماده ۱۵مازندران ۵۷مرکز که به عنوان مراکز خصوصی و خود معرف معتادان به شمار می روند و ۴۴۳مرکز درمانی سرپایی در استان فعالیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha