استاندار: اعتیاد جوانان مازندرانی به مواد مخدر صنعتی نگران کننده است

ساری- ایرنا- استاندار مازندران با اشاره به عزم استانی برای مقابله با معضل اعتیاد در یکسال اخیر گفت :‌اعتیاد جوانان این استان به مواد مخدر صنعتی نگران کننده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ‌ سید محمود حسینی پور روز چهارشنبه در همایش "یاریگران زندگی" که در ساری برگزار شد، افزود: اکنون با شناسایی موانع و با برنامه ریزی بدنبال ایجاد زنجیره تمام عیار برای مقابله با مواد مخدر در مازندران هستیم.

وی ادامه داد :‌در این خصوص نشست های زیادی با تشکل و نهادهای فعال برگزار شد و با براه افتادن عزمی جدی، مازندران تصمیم گرفته که یکپارچه استان را از اعتیاد به مواد مخدر صنعتی و سنتی رها کند.

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به برنامه ریزی های مدون و اساسی برای ریشه کنی آسیب اجتماعی اعتیاد در استان و هدفگذاری های پنج ساله در این ارتباط گفت:‌ درحال حاضر با پدیده های نوظهوری در زمینه اعتیاد مواجه هستیم که یکی از آنها اعتیاد به مواد مخدر صنعتی که مخاطب اصلی آن جوانان می باشند.

وی افزود :‌ اعتیاد ریشه در معضلات اجتماعی دارد و به همین منظور کاهش معضلات اجتماعی را باید مورد نظر قرار دهیم.

استاندار: اعتیاد جوانان مازندرانی به مواد مخدر صنعتی نگران کننده است

حسینی پور گفت :‌ مازندران نخبگان و نیروهای انسانی با استعداد و باهوش بالایی دارد که حتی کشورهایی که با مجموعه های علمی و دانش بنیان استان در ارتباط هستند به آن اذعان دارند.

وی افزود :‌ این استان با داشتن شخصیت های علمی و فرهنگی همچون آیت الله کوهستانی و حسن زاده آملی نباید با معضلی به نام اعتیاد گرفتار باشد و مازندران عاری از اعتیاد می خواهیم.

استاندار مازندران با اشاره به جایگاه ویژه استان گفت :‌این استان مقصد گردشگری و در آینده نزدیک میزبان گردشگران بین المللی خواهد بود.

وی ادامه داد: در مسیر پیشگیری، ‌درمان و مبارزه با مواد مخدر یکی از رمزهای موفقیت همدلی همه اجزا است که خوشبختانه این وفاق و همدلی در میان مجموعه های مختلف ایجاد شده است.

حسینی پور از برنامه برای رفع مشکل بیکاری معتادان بهبود یافته مازندران به برنامه های برای کمک و حمایت آنها نام برد و گفت :‌ برای آسودگی خیال مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی عنوان می کنم افرادی که توسط نهادهای مردم نهاد معرفی شوند ضمانت آنها را بر عهده می گیرم.

وی گفت :‌همچنین برنامه جمع آوری معتادان متجاهر در مازندران کلید خورده است تا در راستای تحقق مازندران عاری از اعتیاد به نتیجه مورد نظر برسیم.

استاندار مازندران با اشاره به تاکید رییس جمهور و وزیر کشور مبنی بر استفاده حداکثری توان برای رفع معضل اعتیاد در استان ها اظهار داشت:‌مبارزه با مواد مخدر بدون حضور مردم و تشکل های مردمی محال است تا بتوانیم این قضیه ناپسند که چهره مازندران و برخی از خانواده های استان را تیره و تار کرده است، ‌ بزداییم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha