اورژانس ۱۱۵ مشهد بالگرد اختصاصی ندارد

مشهد- ایرنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اورژانس ۱۱۵ مشهد، به عنوان دومین کلانشهر کشور، فاقد بالگرد اختصاصی برای امدادرسانی به مصدومان و بیماران سوانح و حوادث است.

دکتر ایوب توکلیان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اکنون به ناگزیر برای امدادرسانی به مصدومان بدحال و انتقال آنان به بیمارستان‌ها از بالگرد هوایی سازمان هوانیروز ارتش، طرف قرارداد با دانشگاه علوم پزشکی مشهد استفاده می‌شود که هزینه هر ساعت به‌کارگیری این بالگرد به منظور جا به جایی مصدومان، حدود ۴۰۰ میلیون ریال است.

وی با بیان اینکه از بالگرد هوایی اورژانس برای ارائه خدمات به بیماران بدحال در مناطق سخت‌گذر و مسافت‌های دور استفاده می‌شود، ادامه داد: اورژانس ۱۱۵ مشهد برای ارائه خدمات به موقع به بیماران و مصدومان بدحال، نیازمند یک فروند بالگرد اختصاصی است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در راستای تامین بالگرد مورد نیاز اورژانس مشهد، این دانشگاه تا کنون اقداماتی از جمله مکاتبات و مذاکرات مختلف با دستگاه های مسوول را انجام داده است.

دکتر توکلیان با بیان اینکه قیمت هر فروند بالگرد بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون دلار است، افزود: سازمان اورژانس کشور متولی تامین بالگرد هوایی است که انتظار داریم در راستای تامین بالگرد هوایی اورژانس ۱۱۵ مشهد اقدامات لازم را انجام دهد.

اورژانس ۱۱۵ مشهد بالگرد اختصاصی ندارد

امدادرسانی به ۴۲ مصدوم بدحال توسط بالگرد اورژانس هوایی

مسوول روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز به خبرنگار ایرنا گفت: اکنون امدادرسانی به مصدومان بدحال در شهرستان‌های مشهد، نیشابور، سبزوار و گناباد توسط چهار فروند بالگرد سازمان هوانیروز ارتش در حال انجام است.

محمد علیشاهی افزود: هم اکنون ۸۰ درصد پایگاه‌های اورژانس هوایی کشور برای استفاده از خدمات بالگرد هوایی به منظور امدادرسانی به مصدومان با ارتش و نیروی انتظامی قرارداد دارند.

وی با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون به ۴۲ مصدوم بدحال توسط بالگرد اورژانس هوایی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد امدادرسانی شده است، ادامه داد: از این تعداد ۳۰ مصدوم پارسال توسط بالگرد اورژانس هوایی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد جا به جا شده اند.

این مسوول بیان کرد: همچنین ۱۲ مصدوم بدحال از ابتدای امسال توسط بالگرد اورژانس هوایی امدادرسانی شده اند.

مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۱۶۴ پایگاه عملیاتی شامل ۱۰۰ پایگاه شهری، ۶۲ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۰ دستگاه موتورلانس و مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات با زیر پوشش داشتن ۱۵ شهرستان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد به صورت شبانه روزی در حال ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha