ماموریتهای حوادث ترافیکی اورژانس ۱۱۵ مشهد بیش از هشت درصد افزایش یافت

مشهد- ایرنا- رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: میزان ماموریت‌های مربوط به حوادث ترافیکی اورژانس ۱۱۵ در مناطق زیر پوشش این دانشگاه طی ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت و سه دهم درصد رشد داشته است.

دکتر علی یزدانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت ۴۵ هزار و ۲۰۷ ماموریت اورژانس ۱۱۵ مرتبط با حوادث ترافیکی در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد رخ داده که منجر به ۲۳۶ فوتی، هشت هزار و ۶۱ درمان در محل و انتقال ۳۷ هزار و ۳۴۰ مصدوم به بیمارستان شده است.

وی بیان کرد: در این بازه زمانی ۹۵۴ هزار و ۳۵۷ تماس مردمی با اورژانس ۱۱۵ مشهد برقرار شده که از این تعداد ۲۹۶ هزار و ۱۰۴ تماس منجر به ماموریت و اعزام آمبولانس شده است که میزان ماموریتهای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ و ۵۹ دهم درصد رشد داشته است.

رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیش از ۱۵ درصد از ماموریتهای امسال اورژانس ۱۱۵ این دانشگاه مربوط به حوادث ترافیکی بوده است و ۸۵ درصد معادل ۲۵۰ هزار و ۸۹۷ ماموریت مربوط به حوادث غیرترافیکی بوده است.

یزدانی افزود: این حوادث غیرترافیکی نیز منجر به چهار هزار و ۳۱۱ فوتی، ۸۹ هزار و ۲۶۰ درمان سرپایی و انتقال ۱۱۹ هزار و ۳۵۵ مصدوم به بیمارستان شده است که ماموریت های مرتبط با حوادث غیرترافیکی نیز رشد حدود ۹ و هفت دهم درصدی دارد.

مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۱۶۴ پایگاه عملیاتی شامل ۱۰۰ پایگاه شهری، ۶۲ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۰ دستگاه موتورلانس و مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات با تحت پوشش داشتن ۱۵ شهرستان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد به صورت شبانه روزی و رایگان در حال ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha