۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۰۷
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85152777
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۴ درصد مطالبات گندم‌کاران خراسان جنوبی پرداخت شد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی گفت: ارزش گندم خریداری شده از کشاورزان استان در سال جاری ۱۰۹ میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان بوده که تاکنون ۹۱ میلیارد و ۲۸۵ میلیون تومان معادل ۸۴ درصد پرداخت شده است.

میثم پیشدادیان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۷ میلیارد و ۸۴۵ میلیون تومان از طلب گندم‌کاران خراسان جنوبی برای خرید تضمینی دولت باقی‌ مانده است.

وی بیان کرد: خرید تضمینی گندم از اواخر اردیبهشت امسال و از شهرستان نهبندان آغاز شد که همچنان ادامه دارد و تاکنون ۱۰ هزار و ۳۳۴ تن گندم از کشاورزان خراسان جنوبی خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد رشد داشته است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی گفت: این میزان گندم از هزار و ۹۳۶ کشاورز با سه هزار و ۵۰ محموله خریداری شده است.

وی اضافه کرد: بیشترین خرید تضمینی گندم از شهرستان بشرویه با هزار و ۹۹۳ تن، شهرستان نهبندان با هزار و ۷۸۲ تن و شهرستان طبس با هزار و ۳۶۳ تن بوده است.

پیشدادیان گفت: فصل خرید تضمینی در استان خراسان جنوبی اواخر اردیبهشت‌ آغاز می‌شود و تا پایان شهریور ادامه دارد.

وی افزود: از مجموع ۱۷ مرکز خرید فعال در استان ۱۵ مرکز مباشر و ۲ مرکز ملکی است که آمادگی دارند گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را تحویل بگیرند.

۱۸ هزار هکتار از اراضی خراسان جنوبی در سال زراعی جاری زیر کشت گندم آبی و هزار و ۷۸۰ هکتار زیر کشت گندم دیم رفت که پیش‌بینی می‌شود در مجموع ۵۰ هزار تن محصول از آن برداشت شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha