پویش فصل گرم کتاب در قزوین آغاز به کار کرد

قزوین - ایرنا - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین از آغاز اجرای طرح پویش فصل گرم کتاب در استان خبر داد.

به گزارش ایرنا ، سیدعلی اکبر موسوی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این پویش با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان، تقویت مهارت‌های زندگی در آنها، ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و آشنایی بیشتر مخاطبان با کانون برگزار می‌شود،افزود: افزایش نشاط اجتماعی را از دیگر دستاوردهای این برنامه است.

وی از کتاب‌ محور بودن به عنوان یکی از ویژگی‎های شاخص فعالیت‌های این برنامه نام برد و تاکید کرد: برنامه ریزی و ساماندهی این طرح به گونه‌ای انجام شده تا علاوه بر غنی سازی اوقات فراغت مخاطبان، به ایجاد انس با کتاب و یادآوری اثرگذاری مطالعه در پرورش اندیشه کودکان و نوجوانان نیز بیانجامد.

موسوی اظهار کرد: تابستان فرصت مغتنمی است تا کانون در کنار برگزاری کارگاه‌های متنوع در مراکز فرهنگی و هنری در استان، با اجرای برنامه‌های میدانی با حضور خانواده‌ها، نقشی اثرگذار برای جامعه هدف خود داشته باشد.

این مسوول از آموزش غیرمستقیم مفاهیم اجتماعی و اخلاقی به کودکان و نوجوانان و معرفی برنامه‌های تابستانی کانون برای برخورداری بیشتر مخاطبان به عنوان دیگر اهداف این طرح نام برد که بر ۲ محور موضوعیِ «ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی» و «تقویت مهارت‌های زندگی» تاکید دارد.

موسوی همچنین یادآور شد: برای برخورداری همه کودکان از برنامه های فرهنگی کانون، برنامه‌هایی با عنوان «پیک امید» شامل فعالیت‌های متنوع فرهنگی،هنری و ادبی در مناطق کمتر برخوردار نیز اجرا می‌شود.

وی افزود: همچنین در این برنامه‌ها مربیان کانون با اجرای فعالیت‌های کتابخوانی، نمایش، قصه‌گویی، اجرای مسابقات فرهنگی، کارگاه‌های هنری و اهدای کتاب در کنار کودکان و نوجوانان خواهند بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان قزوین یادآور شد: دوره اول طرح پویش فصل گرم کتاب در بوستان بهشت شهرک مهرگان و دومین برنامه در بوستان هشت بهشت قزوین در دستور کار قرار دارد و نخستین اجرای طرح پیک امید نیز در روستاهای محمودیان وروستای اوان اجرا خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha