۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۲۹
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85153042
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۴۴۰ تُن کلزا از کشاورزان خراسان‌شمالی خرید تضمینی شد

بجنورد-ایرنا- سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: تاکنون ۴۴۰ تُن محصول کلزاکاران استان با قیمت هر کیلوگرم ۲۴ هزار تومان خرید تضمینی شد.

احمد نامور روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: خرید کلزا در ۲ مرکز شهرستان شیروان و مانه و سملقان در حال انجام است و تمامی وجوه مربوط به خرید این محصول به حساب کشاورزان واریز شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون هشت میلیارد و ۶۵۲ میلیون تومان وجوه مربوط به خرید کلزا پرداخت شده است گفت: پیش بینی می شود با توجه به سطح زیر کشت ۶۶۰ هکتاری دانه‌های روغنی در خراسان شمالی امسال ۹۷۰ تُن کلزا از کشاورزان خریداری شود.

سرپرست غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: نرخ خرید تضمینی کلزا به ازای هر کیلوگرم از این محصول ۲۲ هزار تومان است و علاوه بر آن به ازای هر کیلوگرم ۲ هزار تومان یارانه کاشت به کشاورز پرداخت می شود.

وی اضافه کرد: پرداخت یارانه به منظور تقویت و ایجاد انگیزه برای توسعه کشت دانه های روغنی است.

خرید حمایتی ۲۴ هزار تن گندم

وی درباره خرید تضمینی گندم در استان گفت: تاکنون ۲۴ هزار تن محصول گندمکاران خریداری شده و کشاورزانی که از اول خرداد تا اول تیرماه امسال محصول خود را به دولت تحویل داده اند، وجووه مربوط را دریافت کردند.

سرپرست غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی با اشاره به اینکه ارزش ریالی گندم های خریداری شده ۲۶۰ میلیون تومان است افزود: تاکنون ۱۸۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان وجوه گندم به حساب کشاورزان واریز شده است.

وی اظهار کرد: واردات بیش از ۱۶ هزار تن شکر خام در راستای افزایش موجودی شکر خام استان و انعقاد قرارداد تصفیه شکر کارخانه قند شیروان و ارسال سه هزار و ۶۰۰ تن شکر به سایر ادارات غله استان ها برای حفظ موجودی به منظور تنظیم بازار از دیگر اقدامات انجام شده در این اداره کل است.

نامور گفت: بهار امسال ۱۸۳ هزار تن شکر جهت تنظیم بازار در استان توزیع شد همچنین بیش از ۱۰۵ تن برنج جهت تنظیم بازار استان و افزایش موجودی در استان توزیع شد.

سرپرست غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در این مدت بیش از ۲۵ هزار تن آرد در اختیار واحد های خبازی و سایر صنوف استان قرار گرفت.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمیعت آن در روستاها سکونت دارند.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح ۳۰۰ هزار هکتار را اراضی زراعی و مابقی را باغ تشکیل می دهد که حدود ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی محسوب می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha