۲۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۵۹
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85135722
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۲ هزار و ۲۰۰ تُن گندم از کشاورزان خراسان‌شمالی خرید تضمینی شد

بجنورد-ایرنا- سرپرست غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ تُن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان به صورت تضمینی خریداری شده است.

احمد نامور روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: خرید تضمینی گندم در ۲۴ مرکز استان انجام می شود و تاکنون هفت مرکز بازگشایی شده و محصول گندم‌کاران به صورت تضمینی با نرخ ۱۵ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم خریداری می شود.

وی خاطرنشان کرد: قیمت پایه برای خرید گندم به ازای هر کیلوگرم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به علاوه یک هزار و۵۰۰ تومان یارانه کاشت و ۲ هزار تومان جایزه تشویقی است.

سرپرست غله وخدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: کشاورزان می توانند همه روزه از ساعت هفت صبح تا ۱۸ نسبت به تحویل گندم به مراکز خرید تضمینی اقدام کنند.

وی درباره فرآیند خرید تضمینی اظهار کرد: کشاورزان در مرحله اول با ثبت نام در سامانه پهنه بندی سازمان جهاد کشاورزی و با در دست داشتن کپی کارت ملی و شماره حساب بانک کشاورزی نسبت به تحویل محصول خود به مراکز اقدام کنند.

نامور افزود: پیش بینی می شود که امسال ۸۳ هزار تُن گندم در استان خریداری شود.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح ۳۰۰ هزار هکتار را اراضی زراعی و مابقی را باغ تشکیل می دهد که حدود ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی محسوب می شود.

سال زراعی گذشته ۱۰۸ هزار تن گندم از سطح کشتزارهای این استان تولید شد که نسبت به سال قبل تر از آن ۶ برابر افزایش یافت.

سن غلات از مهمترین آفات گندم و جو است و این آفت با تغذیه از گندم و جو در مراحل مختلف رویشی موجب کاهش عملکرد (خسارت کمی) و از بین بردن خاصیت نانوایی (خسارت کیفی) می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha