۱۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۱۹
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85165292
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۳ هزار و ۴۹۱ تن گندم در خراسان شمالی خریداری شد

بجنورد-ایرنا- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان‌شمالی گفت: کشاورزان این استان از ابتدای فصل خرید گندم تاکنون ۶۳ هزار و ۴۹۱ تن گندم مازاد بر نیاز خود را به سیلوها و مراکز خرید تحویل داده‌اند.

احمد نامور روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این میزان گندم را پنج هزار کشاورز با قیمت تضمینی و در قالب بیش از ۱۲ هزار محموله به مراکز خرید تحویل داده اند.

وی افزود: امسال گندم با قیمت تضمینی ۱۵ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم از کشاورزان خریداری می شود که شامل ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت پایه گندم، هزار و ۵۰۰ تومان یارانه و ۲ هزار تومان نیز کرایه حمل تشویقی است.

نامور گفت: ۲۴ مرکز برای خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان در استان فعال است و فعالان این بخش می توانند برای عرضه محصول تولیدی خود با کپی کارت ملی و شماره حساب بانک کشاورزی و ثبت نام در سامانه پهنه بندی به این مراکز مراجعه کنند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی تصریح کرد: مراکز خرید گندم به لحاظ بهداشتی، فنی، باسکول و سایر موارد مورد بازرسی قرار گرفته است.

نامور خاطرنشان کرد: اکنون کشاورزان خراسان شمالی ۷۳۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان مطالبه دارند.

وی افزود: تاکنون ۲۰۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان وجوه مربوط به خرید گندم به حساب کشاورزان استان واریز شده است.

به گزارش ایرنا، سهم بخش کشاورزی خراسان شمالی ۱.۱ درصد از تولید ناخالص بخش کشاورزی کشور است که مهمترین بخش تولیدی استان بخش کشاورزی است.

حدود ۴۴ درصد از این جمعیت در روستاها سکونت دارند و ۳۷ تا ۴۲ درصد اشتغال این استان در حوزه کشاورزی است.

.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha