یدیعوت آحارنوت: با مرحله جدیدی در شمال کرانه باختری روبرو هستیم

تهران-ایرنا- یک رسانه صهیونیست با اشاره به تحولات اخیر در سرزمین های اشغالی تاکید کرد که با مرحله جدیدی در شمال کرانه باختری رو به رو هستیم و این احتمال وجود دارد که یک عملیات نظامی محدود در نزدیک ترین زمان علیه فلسطینیان انجام شود.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت در گزارشی نوشت که اتفاقات اخیر در شمال کرانه باختری نشان می دهد که ما در آغاز یک مرحله جدید قرار داریم.

«یوسی یهوشع» خبرنگار و تحلیلگر نظامی این روزنامه با اشاره به استفاده از بمب های انفجاری در جنین، حمله پهپادی علیه جنین برای اولین بار پس از انتفاضه دوم برای هدف قرار دادن یک مجموعه مسلح و همچنین شلیک موشک از «جنین» برای اولین بار پس از سال های طولانی تاکید کرد: این تحولات نشان می دهد که علیرغم نداشتن موشک هایی که بتواند از «جنین» به «العفوله» در داخل سرزمین های اشغالی برسد اما انجام عملیات نظامی محدود نزدیک تر از هر زمان دیگری شده است.

این روزنامه صهیونیستی ادامه داد: پس از عملیات در شهرک صهیونیستی «عیلی» که جنبش حماس پشت آن قرار داشت، مطالبات برای انجام عملیات نظامی فراگیر افزایش یافت و بررسی این مساله و نیاز به آن بار دیگر مطرح شد.

این منبع افزود: اکنون صحبت ها در مورد یک عملیات نظامی محدود و مشخص است و صحبتی از عملیات «دیوار دفاعی ۲» مطرح نیست، هدف از این عملیات اشغال مناطق دیگر و یا ماندن در آن ها به مدت طولانی نیست، بلکه ورود نیروهای گسترده با یک روش هدفمند به مدت ۴۸ ساعت در مناطق مشخص به منظور ضربه زدن به زیرساخت های تسلیحاتی و تحقق بازدارندگی است.

این رسانه صهیونیستی اضافه کرد که «یو آو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و تعدادی از فرماندهان ارشد هفته گذشته با این مساله مخالفت کرده اند اما به نظر می رسد با توجه به تحولات دو روز گذشته، احتمال انجام این عملیات افزایش یافته و گزارش ها حاکی از تقویت نیروهای نظامی در کرانه باختری به منظور انجام عملیات نظامی در داخل شهرهای فلسطینی است.

منابع خبری روز دوشنبه تصاویری از شلیک ۲ موشک از نوع «قسام ۱» را منتشر کردند که از یک منطقه در جنین به سوی روستای صهیونیست نشین «رام أون» در اطراف جنین در کرانه باختری شلیک شده است.

در این فیلم دو موشک در یک مزرعه زیتون آماده شلیک است و در کنار آن تاریخ همان روز نوشته شده و هدف از شلیک این موشک‌ها، هدف قراردادن شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف جنین عنوان شده است.

در کنار این موشک‌ها نام «گردان العیاش – غرب جنین» نوشته شده که زیر مجموعه گردان‌های شهید «عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) است.

عاملان این عملیات خطاب به صهیونیست‌ها اعلام کردند که آنچه در آینده خواهید دید، بسیار بزرگتر و خطرناک‌تر خواهد بود.

روز یکشنبه نیز رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ماه گذشته و همزمان با راهپیمایی پرچم صهیونیست‌ها در قدس، یک جوان فلسطینی را در ارتباط با پیدا شدن یک موشک در این شهر بازداشت کرده است.

ماه می گذشته نیز ارتش رژیم صهیونیستی از پیدا شدن یک سکوی پرتاب موشک در روستای «نزلة زید» در نزدیکی جنین در شمال کرانه باختری خبر داده بود.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی دوشنبه شب نیز گزارش دادند، به دنبال پرتاب موشک از شهر جنین به سمت شهرک‌های صهیونیستی، سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی در صدد افزایش عملیات نظامی در شمال کرانه باختری هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha