اقدامات ادارات کردستان در حوزه جوانی جمعیت ناکافی است

سنندج- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: اقدامات ادارات و سازمان‌ها در حوزه تبلیغ فرزندآوری ناکافی و بسیج امکانات برای افزایش جمعیت ضروری است.

به گزارش ایرنا، مهدی رمضانی روز سه شنبه در جلسه قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان کردستان اظهار کرد: اگر مدیران در این بخش دارای دغدغه شدند حتما ایده‌های نو و بدیع نیز خلق خواهد شد.

وی بر ضرورت تغییر در اذهان مردم و بسیج امکانات تبلیغاتی برای تشویق جامعه به فرزندآوری تاکید کرد و افزود: تا زمانی که ذهنیت‌های مردم را نسبت به ضرورت افزایش جمعیت تغییر ندهیم کار چندانی از پیش نخواهد رفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان بخشی از وظایف و مسئولیت در حوزه جمعیتی را مربوط به ادارات و ارگان‌های دولتی دانست و اضافه کرد: ادارات و ارگان‌های دولتی دارای مسئولیت باید در این رابطه ایجاد حساسیت و خطرات ناشی از بحران جمعیت را به صورتی اثرگذار در جامعه ترویج کنند.

رمضانی با بیان اینکه در سطح جامعه امکانات و بسترهای مناسبی برای اطلاع رسانی و کارهای تبلیغاتی وجود دارد، ادامه داد: باید همه امکانات موجود در بخش تبلیغات و رسانه‌ها را برای فرزندآوری و رشد جمعیت بسیج کرد.

وی گفت: در جلسات آینده قرارگاه جوانی جمعیت استان به طور خاص وارد مباحث اجرایی و عملیاتی خواهیم شد و دستگاه‌های کم کار در این خصوص مورد مواخذه و بازخواست قرار خواهند گرفت.

ضرورت وجود پیوست جمعیتی در مراسم‌های گوناگون، تبلیغات محیطی و فضاسازی‌های جذاب و اثرگذار و معرفی الگوهای موفق در فرزندآوری از دیگر موارد مورد تاکید معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان بود.

رمضانی خواستار احصا و تدوین نظام مسائل مربوط به جمعیت در استان و راه حل‌های آن شد و افزود: ما باید بر روی اولویت‌ها در قانون جوانی جمعیت متمرکز و راهکارهای اجرایی را در این رابطه پیش بگیریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha