۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۰۵
کد خبرنگار: 3118
کد خبر: 85154388
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بازرسی‌های دوره‌ای نقش بسزایی در کاهش تلفات حوادث ناشی از کار دارد

اصفهان - ایرنا - دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان گفت: بازرسی‌های دوره ای نقش بسزایی در کاهش تلفات حوادث ناشی از کار دارد و باید نظارت بیشتری بر رعایت اصول ایمنی و بهداشتی در کارگاه‌های تولیدی و خدماتی صورت گیرد.

حمیدرضا امینی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: اگر در هنگام بازرسی‌ از کارگاه‌های صنعتی و خدماتی درباره رعایت اصول ایمنی تذکرهای لازم داده و کارگاه‌های متخلف پلمب شود، آمار حوادث کار و تلفات ناشی از آن نیز کاهش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه یکی از عمده‌ترین مسائل و مشکلات در این زمینه ناکافی بودن نظارت ها و بازرسی ها در کارگاه‌های تولیدی و خدماتی است، افزود: تعداد نیروهای کارشناس نظارت و بازرسی با تعداد صنوف و کارگاه‌ها همخوانی ندارد و بسیاری از نیروها از این حوزه رفته یا بازنشسته شده اند و جایگزینی برای آنها صورت نگرفته است.

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان تصریح کرد: فراهم نشدن امکانات و تجهیزات کافی توسط کارفرما نیز در بُروز حوادث تاثیرگذار است.

امینی با اشاره به اینکه مرجع رسیدگی در این زمینه، وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، گفت: سهم تقصیر کارفرمایی در رخداد حوادث ناشی از کار حدود ۵۰ درصد است زیرا بسیاری از مسائل مربوط به بهداشت و ایمنی باید توسط کارفرمایان پیش از بکارگیری نیرو رعایت شده باشد.

وی با بیان اینکه بسیاری از کارگاه‌ها از نیروهای کارگر اتباع بیگانه استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: اتباعی که گواهی اشتغال به کار دارند بطور خودکار از طریق مراجع قانونی در حوادث پیگیری می‌شوند.

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان اضافه کرد: نیروهای کارگر اتباع بیگانه فاقد مجوز و گواهی اشتغال به کار نیز در صورتیکه پس از حوادث ناشی از کار شکایت کنند، مشمول جبران خسارت ناشی از حوادث کار از سوی کارفرما می‌شوند.

به گزارش ایرنا، طبق اعلام پزشکی قانونی استان اصفهان در ۲ ماه ابتدایی سالجاری متوفیان حوادث ناشی از کار در استان اصفهان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد افزایش یافته است. ۲۵ مرد در این مدت در حوادث ناشی از کار فوت کردند که ۱۶ نفر بدلیل سقوط از ارتفاع و سایر آنها بدلیل برخورد جسم سخت در محل کار جان باختند.

استان اصفهان حدود پنج میلیون و ۳۶۰ هزار نفر جمعیت دارد که بیش از ۷۰ درصد از جمعیت آن تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی و جمعیت کارگری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha