۲۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۹:۱۴
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85511402
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

گیلانی‌ها با قرائت دعای عرفه با پروردگار راز و نیاز کردند

رشت - ایرنا - دعای عرفه امروز (یکشنبه) همزمان با سراسر کشور در مناطق مختلف گیلان طنین‌انداز شد و مردم شهرها و روستاها با حضور در اماکن مذهبی و با قرائت این دعا با پروردگار خود راز و نیاز کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آئین معنوی دعای عرفه همزمان با نهم ذی‌الحجه در امام‌زادگان، حسینیه‌ها، گلزار شهدا و مساجد سراسر گیلان برگزار شد و مردم برای قرائت دعای پرفیض عرفه و راز و نیاز با پرودگار در این اماکن مذهبی حضور یافتند و دست به دعا برداشتند.

همچنین آیین پرفیض دعای عرفه در رشت مرکز گیلان با شرکت قشرهای مختلف مردم در مصلی امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، شرکت کنندگان در این مراسم معنوی ضمن قرائت دعای پرفضیلت عرفه برای طلب آمرزش و شفای بیماران با خداوند نیایش کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به برگزاری قرائت دعای عرفه با حضور قشرهای مختلف مردم در امام زادگان استان گفت: ۲۰۳ بقعه متبرکه در استان میزبان مومنان برای قرائت دعای عرفه بودتد که این مراسم معنوی با حضور مردم در بقاع متبرکه برگزار شد.

حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی عصر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: قرائت دعای عرفه سرشار از مضامین متعالی عرفانی و تربیتی با حضور مداحان و واعظان برجسته کشوری و استانی در بقاع متبرکه گیلان برگزار شد.

وی بیان کرد: حدود ۲ هزار نفر از خادمان افتخاری بقاع متبرکه و اعضای هیئت امنا در برگزاری مراسم روز عرفه مشارکت کردند.

دعای عرفه دعایی منسوب به امام حسین (ع) است که بنابر روایات، آن حضرت در روز ۹ ذی الحجه "روز عرفه" در صحرای عرفات خوانده است، دعای امام حسین (ع) در روز عرفه از بی‌نظیرترین مناجات ها و دعاهایی است که در روز عرفه و در صحرای عرفات (در ۲۰ کیلومتری مکه) توسط امام حسین (ع) و همراهانش در بیرون خیمه‌ها خوانده شد.

فردا (پنجشنبه) عید سعید قربان است، نماز این روز نیز ۷:۳۰ دقیقه صبح در رشت مرکز گیلان به امامت آیت‌الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در مصلی امام خمینی (ره) این شهر اقامه می‌شود علاوه بر این نماز عید قربان در مصلی‌ها، مساجد و امام‌زادگان استان برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha