خیرین مهاباد برای انتقال آلایش‌ غیرخوراکی دام‌های قربانی با خدمات شهری شهرداری تماس بگیرند

مهاباد - ایرنا - معاون خدمات شهری شهرداری مهاباد گفت: خیرین این شهر می‌توانند برای انتقال آلایش‌ غیرخوراکی (امعاء و احشاء) دام‌های قربانی با خدمات شهری شهرداری تماس بگیرند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدنصیر محمودی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: برخی خیرین تمایل دارند که ذبح دام قربان را در خانه یا محله خود انجام دهند و آلایش‌ غیرخوراکی (امعاء و احشاء) دام‌های قربانی خود را درون سطل های زباله قرار می‌دهند.

وی اضافه کرد: این اقدام باعث آلوده شدن محیط و ایجاد بوی نامطبوع در محلات شده و مایه ناراحتی و رنجش شهروندان خواهد شد برای همین منظور شماره تلفن ۴۲۴۴۵۰۱۸ جهت هماهنگی شهروندان برای اعزام تیم پسماند خدمات شهری شهرداری و انتقال این آلایش های غیرخوراکی تعریف شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری مهاباد گفت: علاوه بر این خودروهای خدمات شهری در هنگام ظهر که ترافیک در معابر سطح شهر کمتر است، سطل‌های زباله را تخلیه و سپس آنها را شستشو می دهند.

وی از همکاری شهروندان با تیم‌های خدمات شهری شهرداری در ایام عید قربان قدردانی کرد و خواست جهت هماهنگی لازم با این تیم ها فقط با شماره تلفن تعیین شده تماس بگیرند.

شبکه دامپزشکی مهاباد نیز اعلام کرد پنج تیم ثابت و سیار نظارتی این شبکه برای اطمینان از سالم‌ بودن دام‌های قربانی و نحوه ذبح دام در عید سعید قربان نظارت کرده و خدمات رایگان ارایه می‌دهند و شهروندان در صورت تمایل برای نظارت و ذبح بهداشتی و شرعی دام‌ها و کسب اطلاعات بیشتر در ایام عید سعید قربان با شماره تلفن‌های ۴۲۴۴۲۲۲۸ و ۴۲۴۴۲۲۲۹ تماس بگیرند.

طبق یک سنت ابراهیمی هر سال در عید قربان (۱۰ ذی‌الحجه)، مومنان بر حسب وسع مالی خود، همزمان با مناسک حج، دام را ذبح کرده و گوشت حاصل از آن را در بین خانواده‌های بی‌بضاعت توزیع می‌کنند.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت دارای ۶۰ واحد عرضه فرآورده‌های خام دامی است؛ در این شهرستان ۲۴۰ هزار راس دام سبک و ۲۴ هزار راس دام سنگین وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha