۹ تیر ۱۴۰۲، ۷:۰۳
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85155514
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مجارستان: پیشنهاد کمک ۵۴ میلیارد دلاری کمیسیون اروپا به اوکراین بیهوده است

تهران- ایرنا- مجارستان در انتقاد از پیشنهاد کمیسیون اروپا، ارائه کمک ۵۴ میلیارد دلاری به اوکراین را «بیهوده» خواند و اعلام کرد که هنوز مشخص نیست بروکسل تاکنون چه مقدار به کی‌یف پرداخت کرد است.

به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، بالاژ اوربان مشاور ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان پنجشنبه گفت: انتظار می‌رود بحث‌های بیشتری درباره پیشنهاد کمیسیون اروپا انجام شود اما این بحث‌ها در ماه‌های آینده به هیچ جا نمی‌رود.

وی افزود: موضع مجارستان در این باره کاملا روشن است. ما پیشنهاد کمیسیون اروپا را بیهوده و نامناسب برای بحث می‌دانیم. در مرود کمک به اوکراین، قبل از هر چیری می‌خواهیم که اتحادیه اروپا از چه منابعی کمک‌هایش را به کی‌یف اختصاص داده و این پول‌ها به کجا رفته است.

وی افزود که هر شهروندی در اتحادیه اروپا مایل است که این سوال‌ها را بپرسد ولی کمیسیون اروپا تاکنون هیچ پاسخی ارائه نکرده است.

اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا هفته گذشته پیشنهاد بازنگری در بودجه اتحادیه اروپا برای دوره ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۷ را ارائه و در خواست کرد تا اعضای اتحادیه ۶۶ میلیارد یوروی دیگر به آن اضافه کنند.

وی پیشنهاد کرد که از این مبلغ اضافی ۵۰ میلیارد یورو (۵۴ میلیارد دلار) به وام و کمک برای اوکراین اختصاص پیدا کند.

نخست وزیر مجارستان دوشنبه تاکید کرد: مجارستان در بحث سیاست خارجی به دنبال همکاری با اتحادیه اروپا است اما ما یک سیاست خارجی مستقل داریم که در راستای تحقق آن تلاش خواهیم کرد.

اوربان به جای ادامه کمک‌های نظامی غرب به اوکراین خواستار راه حل دیپلماتیک برای حل این بحران شد و افزود: از نظر احساسی، این غم‌انگیز است، قلب ما با اوکراینی‌ها است اما من به‌عنوان سیاستمداری صحبت می‌کنم که باید جان انسان‌ها را نجات دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha