۳۰ آبان ۱۴۰۲، ۷:۱۰
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85297863
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مجارستان بیلبوردهای تبلیغاتی علیه رئیس کمیسیون اروپا نصب کرد

تهران- ایرنا- حزب حاکم «فیدژ» مجارستان اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا را آماج حملات تبلیغاتی خود قرار داد و روز دوشنبه بیلبوردهایی را علیه وی نصب کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، این اقدام در راستای مبارزات انتخاباتی رای‌گیری پارلمان اروپا در سال آینده انجام شده است.

این بیلبوردها فون در لاین را در کنار آلکس سوروس نشان می‌دهد. آلکس فرزند جورج سوروس سرمایه‌دار مجارستانی‌الاصل است. جورج سوروس همواره آماج مخالفت‌ها و انتقادهای حزب فیدژ بوده است.

در بیلیوردها نوشته شده است: به ساز آنها نرقصید. رویترز نوشت که سوروس یهودی است و منتقدان حزب حاکم مجارستان می‌گویند که این اقدامات بیانگر رویکرد ضدیهودی فیدژ است. اما فیدژ این اتهام را قویا رد کرده است.

اریک مامر سخنگوی کمیسیون اروپا گفت که بیلیوردهای مجارستان فون در لاین را آزار نمی‌دهد. وی افزود: عکس‌ها را به رئیس (فون در لاین) نشان دادم. کوچکترین واکنشی نشان نداد. کاملا خونسرد و آرام بود. این اولین بار نیست و آخرین بار هم نخواهد بود.

سال ۲۰۱۹ نیز بیلبوردهای مشابهی نصب شد که در آنها ژان کلود یونکر رئیس سابق کمیسیون اروپا در کنار سوروس نشان داده شده بود. این بیلبوردها خشم اتحادیه اروپا را برانگیخت. پس از آنکه گروه پارلمانی راست میانه در پارلمان اروپا تهدید به اخراج حزب فیدژ کرد، مجارستان بیلبوردها را برچید.

اتحادیه اروپا انتقال میلیاردها یورو بودجه این اتحادیه به مجارستان را به دلیل سیاست های فیدژ مسدود کرده است. انتظار می‌رود مساله مجارستان یکی از محورهای اجلاس سران اتحادیه اروپا در اواسط ماه دسامبر باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha