دانشگاه محقق اردبیلی اهانت به قرآن کریم در سوئد را محکوم کرد

اردبیل - ایرنا - دانشگاه محقق اردبیلی با انتشار بیانیه‌ای اهانت به ساحت قدسی قرآن کریم در کشور سوئد را در گسترش معارف الهی بی‌تاثیر دانسته و این حرکت ننگین و هتاکانه را محکوم کرد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی، در بخشی از این بیانیه که روز یکشنبه منتشر شده، آمده است، "یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ" ، (می‌خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند و حال آنکه خدا گر چه کافران را ناخوش افتد نور خود را کامل خواهد گردانید).

این بیانیه افزوده است: بار دیگر در اقدامی نفرت‌انگیز و هتاکانه علیه قرآن کریم، دل‌های میلیاردها مسلمان و پیرو ادیان الهی در سراسر جهان آزرده شد.

به نوشته این بیانیه ، دشمنان اسلام و قرآن باید بدانند که نور پرفروغ دین مبین اسلام و قرآن کریم روز به روز در سراسر دنیا در حال گسترده شدن است و چنین اقداماتی هیچ تاثیری در گسترش آن نداشته و نخواهد داشت.

در بخش دیگری از بیانیه دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به این که قطعا اقدامات این چنینی احساسات مسلمانان و حتی پیروان ادیان الهی را خدشه‌دار می‌کند ، تصریح شده است: باید به این نکته مهم نیز توجه داشته باشیم که اعمال نفرت‌انگیز و مکرر این چنینی با هیچ توجیهی قابل پذیرش نیست.

دانشگاهیان دانشگاه محقق اردبیلی در این بیانیه اعلام کرده‌اند که اجازه دادن به اهانت به مقدسات دینی و قرآن‌ کریم با هر توجیهی از سوی سوئد پذیرفته نیست و در این راستا از جامعه جهانی و دولت سوئد انتظار داریم ضمن جلوگیری از تکرار اهانت به مقدسات ادیان مختلف با عاملان این هتاکی به شدت برخورد کنند.

به گزارش ایرنا؛ یک افراطی سوئدی روز چهارشنبه به وقت محلی تحت حمایت مقامات و پلیس این کشور در مقابل چشمان حدود ۲۰۰ مسلمان، قرآن کریم را در بیرون مسجد اصلی استکهلم پایتخت سوئد سوزاند.

این نخستین بار نیست که کشور سوئد در لوای آزادی بیان، این بازی سیاسی را علیه مسلمانان ادامه داده و در اقدامی هنجارشکنانه و نژادپرستانه به فرد یا گروهی مجوز رسمی آتش زدن قرآن داده‌ است. سال گذشته نیز این حرکت هنجارشکنانه و غیرانسانی در مقابل سفارت ترکیه در استکهلم تکرار شد.

دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۳۵۷ تاسیس شده و اکنون با ۲۸۱ رشته شامل ۶۲ رشته در مقطع دکتری، ۱۳۳ رشته کارشناسی ارشد، ۷۹ رشته کارشناسی و هفت رشته مقطع کاردانی ، ۹ دانشکده، سه مرکز تحقیقات، سه پژوهشکده، ۱۹ هسته پژوهشی و یک مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناور فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha