۱۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۱۵
کد خبر: 85157482
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طالبان: آمریکا وارد تعامل مثبت با افغانستان شود

تهران- ایرنا - امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه طالبان درباره سخنان اخیر جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر اذعان وی به عدم حضور القاعده در افغانستان گفت: طالبان در دو سال گذشته تعهد استفاده نشدن از خاک افغانستان در برابر دیگر کشورها را ثابت کرده و هم‌اکنون این "مسئولیت" آمریکا است که وارد یک "تعامل مثبت" با افغانستان شود.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا،، امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه طالبان در بخشی از مصاحبه با شبکه الجزیره گفته است: طالبان در دو سال گذشته تعهد استفاده نشدن از خاک افغانستان در برابر دیگر کشورها را ثابت کرده و هم‌اکنون این "مسئولیت" آمریکا است که وارد یک "تعامل مثبت" با افغانستان شود.

وی سخنان اخیر جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر عدم حضور القاعده در افغانستان گفت اظهارات جوبایدن "درک حقایق" است.

روز گذشته نیز عبدالقهار بلخی سخنگوی وزارت امورخارجه حکومت طالبان در صفحه توئیترش نوشت: "ما اظهارات جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، مبنی بر اینکه در حال حاضر هیچ گروه جنگی در افغانستان وجود ندارد، درک حقیقت می‌دانیم و می‌گوییم که این موضوع گزارش گروه نظارت تحریم‌های سازمان ملل متحد را که گویا بیش از ۲۰ گروه متخاصم در افغانستان فعال هستند را رد می‌کند."

بلخی همچنین گفته است که سیاست حکومت طالبان این است که اجازه نمی‌دهد هیچ کس از خاک افغانستان به ضرر دیگران استفاده کند.

جو بایدن رییس جمهوری آمریکا به تازگی در یک نشست خبری گفت القاعده دیگر در افغانستان حضور ندارد. او پیش از این گفته بود که برای نابودی این شبکه از حکومت طالبان کمک می‌گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha