۱۲۱ نانوایی متخلف استان سمنان مورد پیگرد قانونی قرار گرفتند

سمنان - ایرنا - مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سمنان گفت: ۱۲۱ نانوایی متخلف استان با تشکیل پرونده در بهار ۱۴۰۲ مورد پیگرد قانونی قرار گرفتند.

مهدی طیبی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع ۱۲۱ پرونده تخلف صنفی تشکیل شده برای ۱۲۱ نانوایی‌ استان سمنان در بهار امسال، ۱۱۵ پرونده‌ رسیدگی و مختومه شد.

وی با بیان اینکه نانوایی متخلف استان سمنان در بهار امسال ۱۸۸ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان جریمه شدند، ادامه داد: برآورد تخلف واحدهای نانوایی که در تعزیرات حکومتی استان سمنان تشکیل پرونده و رسیدگی شد حدود ۴۵ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سمنان بیان کرد: گران‌فروشی، کم فروشی، و بی‌توجهی به دستورالعمل‌های صنفی از جمله مواردی است که کارشناسان تعزیرات حکومتی برای آنها در قالب تخلف‌های صنفی پرونده تشکیل می‌دهند.

وی افزود: نظارت بر کالاهای اساسی، عرضه لاستیک و روغن خودرو، کارخانه‌های تولید مواد آرایشی، بهداشتی و سلولزی، نظارت بر مراکز آموزشی در زمینه دریافت شهریه قانونی و نظارت بر بنگاه‌های املاک استان، به منظور برقراری آرامش در بازار مسکن از دیگر وظیفه‌های بازرسان اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان سمنان است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سمنان گفت: شهروندان استان می‌توانند شکایت‌ها و گزارش‌های خود از تخلف‌هایی همچون گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور صورتحساب، و عرضه و فروش کالای قاچاق را با تماس با سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی استان برای رسیدگی گزارش کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، تعزیرات حکومتی با ایجاد نظام پاسخ دهی، جرایم نقدی و توقیف اموال، به مطالبه‌های مردم در بحث گرانفروشی، قاچاق و التهاب بازار رسیدگی می‌کند.

در استان سمنان بیش از ۸۰۰ واحد نانوایی آزادپز و یارانه‌ای فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha