طرح جهش تولید در ۲۱ هزار هکتار دیم زار اسلام‌آبادغرب اجرا می‌شود

کرمانشاه - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی اسلام‌آبادغرب گفت: در سال زراعی جاری طرح جهش تولید دیم‌زارها در ۲۱ هزار هکتار از اراضی این شهرستان اجرا می‌شود.

به گزارش ایرنا، کامران کریمی روز شنبه در نشست توجیهی اجرای طرح جهش تولید در دیم زارها، افزود: ۲۱ کارشناس این طرح را در اسلام آباد غرب اجرا می‌کنند و به گونه ای که برای هر کارشناس یک هزار هکتار در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: بر اساس تقسیم بندی که توسط مسئولین مراکز برای هر کارشناس صورت گرفته این کارشناسان باید نسبت به شناسایی کشاورزان حوزه عمل خود و ثبت آنها در سامانه جهش تولید در دیمزارها و معرفی به صندوق بیمه محصولات کشاورزی اقدام کنند.

مدیر جهاد کشاورزی اسلام آباد غرب افزایش و زمانبندی حضور در مزارع، هم افزایی دوسویه و سازنده مابین کارشناسان و کشاورزان طرف قرارداد، تلاش در جهت ارتقای دانش و ارائه‌ی پیشنهادهای مفید در خصوص بهبود عملکرد تولید محصولات و جهش در تولید را در قالب اجرای این طرح خواستار شد.

کریمی تاکید کرد: ارتقای عملکرد در واحد سطح مزارع دیم و جهش تولید، اصلاح الگوی کشت در دیم‌زارها، افزایش ضریب امنیت غذایی و بهبود معیشت خانوارهای روستایی از اصلی‌ترین اهداف اجرای این طرح است.

وی اظهار داشت: رعایت تناوب کشت، حفظ بقایا و پوشش گیاهی خاک و اجرای کشاورزی حفاظتی سه برنامه مهم در طرح جهش تولید دیمزارها هستند که در صورت انجام درست، موجب افزایش بهره وری خواهند شد.

مدیر جهاد کشاورزی اسلام آباد غرب اضافه کرد: کشاورزی حفاظتی شاه کلید اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها است و حفظ بقایا در خاک، تناوب در کشت و کم خاک ورزی و بی خاک ورزی از مهمترین اصول کشاورزی حفاظتی است که باید در طرح جهش تولید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

شهرستان اسلام آبادغرب ۱۰۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که ۹۰ هزار هکتار آن دیم و مابقی آبی است.

اسلام آبادغرب با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری غرب کرمانشاه واقع شده است.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha