بنیاد برکت ۴۰ میلیارد تومان برای احیای کارخانه نساجی قائمشهر هزینه کرد

ساری- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران گفت: بنیاد برکت برای احیای واحد راکد و تعطیل نساجی قائمشهر حدود ۴۰ میلیارد تومان در ۲ سال گذشته هزینه کرد.

حسن خیریانپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با پیگیری های مسوولان ارشد استان و بنیاد برکت کارخانه نساجی قائمشهر که سال ها راکد بود بار دیگر احیا شد و کارکنان بیکار شده این مجموعه بار دیگر به سرکار خود برگشتند.

وی ادامه داد: تاکنون هفت همایش فرصت سرمایه گذاری در استان برگزار و یک هزار و ۱۰۰ فرصت اقتصادی برای راه اندازی بنگاه اقتصادی شناسایی شد و امیدواریم ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در این طرح ها مشارکت داشته باشند.

معاون استاندار مازندران بیان کرد: توسعه اقتصادی یکی از اولویت های اساسی در استان است و بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) می توانند برای تحقق آن بکوشند.

خیریان پور افزود: مازندران در راه اندازی واحد دامپروری سبک و سنگین، گردشگری سلامت و همچنین گیاهان دارویی و همچنین تولید مسکن ظرفیت بی‌نظیری دارد که از بنیاد برکت و همچنین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) می خواهیم در این طرح ها مشارکت داشته باشند.

بنیاد برکت ۴۰ میلیارد تومان برای احیای کارخانه نساجی قائمشهر هزینه کرد

وی ادامه داد: حدود ۱۴۹ واحد تولیدی در ۱۹ شهرستان مازندران با حمایت های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به در مدار رونق و اشتغال رسیدند که این امر نشان می دهد این نهادهای حاکمیتی به معنای واقعی برای توسعه کشور پای کار هستند.

وی اضافه کرد: همچنین در تولید مسکن هم از بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) می خواهیم با برنامه ریزی اساسی در استان مشارکت داشته باشند چراکه تعهد کاری این نهاد برای توسعه کشور بی‌نظیر است.

این مقام مسوول تصریح کرد: در کنار حمایت از بنگاه های اقتصادی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در دوران کرونا ۲۰۰ هزار بسته کمک معیشتی در مازندران توزیع کرد که این امر بسیار مهم و در خدمت به محرومان جامعه است.

به گزارش ایرنا، حدود ۸۰ هزار نفر به صورت مستقیم در واحدهای تولیدی و صنعتی استان اشتغال دارند و از مجموع ۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی استان، ۴۶۱ واحد در بخش ماشین‌آلات و فلزات اساسی، ۱۳۹ واحد در بخش برق و الکترونیک، ۱۱۵ واحد در بخش نساجی، ۴۰۸ واحد در بخش محصولات شیمیایی، ۲۱۶ واحد در بخش سلولزی، ۵۳۰ واحد در بخش کانی غیرفلزی و ۳۶۷ واحد صنعتی نیز در بخش تولید محصولات غذایی مشغول فعالیت هستند.

بیشترین سهم واحدهای صنعتی استان نیز متعلق به شهرستان آمل است که حدود ۴۰۰ واحد صنعتی فعال دارد. ۲۶ درصد صنایع فعال استان نیز در شهرستان‌های ساری، بابل و سوادکوه مستقر هستند.

مازندران در حوزه اشتغال واحدهای صنعتی با استقرار چهار درصد واحدهای صنعتی کشور در این استان یازدهمین استان کشور است و ۳.۸ درصد اشتغال صنعتی را در اختیار دارد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha